Ip4600 en Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb op mn laptop Win 7 geinstalleerd en wil dan draadloos kunnen printen op mijn Canon IP4600. Als ik de printer toevoeg, krijg ik m keurig in de lijst. Dan krijg ik de melding: Verbinding maken met de printer-stuurprogramma installeren. Daarna zegt ie: De installatie wordt voltooid. En daarna krijg ik de melding: kan geen verbinding maken met de printer.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verder zou je daarna de tip eens kunnen proberen van deze link, dus een lokale poort aanmaken van het soort \\printserver\gedeeldeprinter, en die aangeven als verbindingspoort. Probeer het zeker ook met \\ip-adres-van-de-printserver\gedeeldeprinter.
Dit is dus een setup waarbij het een lokale printer is (want aangesloten via een 'lokale poort', ook al verwijst die naar een gedeelde printer op het netwerk).

Probeer de bovenstaande tip die ik uit een ander topic gehaald.

Zie topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=471123

In XP had ik printer gedeeld en dan kun je in een draadloos netwerk wel gebruik maken van de printer. Helaas werkte dit niet als de printer aan een computer hangt waar XP op draait en je wilt printen vanaf een computer met win 7.
Ik kon er niet tegen en heb toevallig eergisteren op beide pc's win 7 gezet. Hierna wel even zitten knoeien om beide pc's lid te maken van hetzelfde thuisnetwerk (wat ik iets lastiger vind dan in XP) en nu werkt het weer perfect en kan ik draadloos printen naar mijn ip4600.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan