ipad bluetooth connectie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

louis14

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Ik heb een ipad 4 met bluetooth 4.0
Ik heb een laptop HP Pavilion DV7 met een oudere bluetooth dongle van MR Handsfree maar dit moet werken daar de ipad bluetooth backwards compatible is.
Ik zet de ipad bluetooth op aan.
Ik voer "apparaat toevoegen" uit op mijn PC maar hij vindt mijn ipad niet.
Ik heb mijn PC al eens gereboot maar dat helpt niet.
Toen ik het hiervoor geprobeerd heb heeft het wel gewerkt.

Op mijn ipad verschijnt in apparaten ook niets maar dat was voorheen ook niet: enkel na het koppelen verschijnt er hier een apparaat.

Als ik naar remote devices zoek in het programma Medieval Bluetooth Diagnostic Tool op mijn PC vindt hij de ipad wel.

Hoe kan ik dit oplossen?

Wat is de reden dat je de iPad wil koppelen?
Een iOS(iPhone, iPad, iPod) product kan niet gekoppeld worden via bluetooth om er data van en op te zetten zoals bestanden.

Ik heb een poging gedaan om een bluetooth verbindig op te stellen tussen de ipad en een quadcopter (dat is een soort vlieger) maar dat werkte niet.
Daarom wou ik de bluetooth verbinding uittesten tussen de ipad en de PC.

in apparaatbeheer staan onder bluetooth radio's:
-generic bluetooth radio en
-microsoft bluetooth enumeration

maar er staat ook nog onder overige apparaten:
-bluetooth randapparaat en
-bluetooth randapparaat
beide met een uitroep teken: dus met een probleem met het stuurprogramma (er is immers geen stuurprogramma)

ik vraag mij af wat die randapparaten daar staan te doen, mijn dongle staat immers onder radio's

Ik heb het geprobeerd op een virtuele machine windows XP en ik kan op windows XP de ipad koppelen maar er zijn inderdaad geen
services op de ipad beschikbaar zodat je niets kan doen.
Het probleem ligt hem waarschijnlijk op het vlak van windows 7 dat problemen geeft met mijn Mr Handsfree Blue Dongle II.

Werkt die Mr Handsfree Bue Dongle II ook met bluetooth? Dan is het best mogelijk dat je PC maar 1 bluetooth verbinding kan hebben. En misschien heeft Windows XP een andere manier van bluetooth verbinding die dus niet kan op Windows 7.

Die Mr Handsfree Blue Dongle II is de usb bluetooth adapter op mijn PC

Is dat dan een bluetooth input of output? Dan zou ik die eruit halen en dan zonder de USB proberen.

Aangezien ipad en PC niet samenwerken kan ik infeite niet zeggen of mijn dongle op mijn PC als input of out put werkt.
Zoals ik al zei was het enkel de bedoeling om de ipad bluetooth eens te testen.
In mijn geval wil ik op de PC mijn ipad koppelen (wat lukt op mijn virtuele XP) en op mijn ipad wil ik mijn PC koppelen maar hiervoor moet ik de dongle
in en uittrekken waardoor er dan op mijn ipad een koppelings wizard verschijnt.
Het probleem is nu ook dat mijn dongle niet meer werkt als ik hem in en uittrek (de led valt uit)
Ik ga een nieuwe dongle kopen.

Ik heb nu geprobeerd met mijn nieuw 4.0 dongle en wat blijkt je moet slechts in één richting koppelen vb van PC naar ipad. Er wordt dan automatisch van ipad naar PC gekoppeld doordat je op ipad uw akkoord geeft voor de code.
Dat wil zeggen dat het op XP ook niet goed werkte met mijn oude dongle want dan vroeg hij niet om een akkoord op de ipad en werd er dus niet automatisch teruggekoppeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan