iPad en anti-virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Enige tijd geleden heb ik een iPad 2 aangeschaft en omdat men daarmee ook kan internetten en mailen , vraag ik me af of er eigenlijk niet een anti-virus programma op moet worden gezet . Als dat zo zou zijn , dan nog komt het probleem dat je dan een App zult moeten zoeken met zo'n antivir program . Of ... is het niet nodig misschien ? Ik neem aan dat ik op een Apple apparaat met Mac besturing niet zomaar MSE van windows kan zetten , wel ?
Graag een reactie .. waarvoor dank natuurlijk .

Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn gewoon anti-virus apps die als je een app instaleerd hem automatisch scannen ik kan wel een paar titels noemen als je dat wil

zowel op mijn macbook als op mijn ipad geen antivirus of wat dan ook.
Nergens voor nodig.

Haha altijd leuk om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die beweren geen antivirus software nodig te hebben op een MAC of andere besturingssysteem dan Windows.
Ik heb in de praktijk al meermaals mee gemaakt dat er MAC's besmet waren met malware en virussen met alle gevolgen van dien. Tegenwoordig is het voor een MAC OS net zo belangrijk om antivirus software te hebben als voor een Windows besturingssysteem.

Om even terug te komen op het onderwerp:
Er zijn diverse app's maar het is ook mogelijk voor ongeveer 25 euro een mobile security pakket te kopen van bullguard of kaspersky of iets dergelijke. Het is maar waar je het meeste vertrouwen in hebt.

Hier de vergelijking van betaalde versies:
http://www.topreviews.nl/index.php/mobile-security/

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Helpmij.nl verkoopt eset.

Graag Hein .. misschien kun je me een ( of enkele App's aanreiken . Bij de App's van Apple vind ik er nog geen .
Dus ... wacht ik op j antwoord . Bedankt .
Wat de andere reacties betreft .. allen bedankt voor meedenken . Nu zegt de een : niet nodig , terwijl de ander aanbeveelt toch vooral iets te installeren .
er zijn gewoon anti-virus apps die als je een app instaleerd hem automatisch scannen ik kan wel een paar titels noemen als je dat wil

Ik heb de door jou aangegeven site bezocht , er staat wel heel wat bij . Nu heb ik ook bijv. MSE van microsoft ... kan dit nu ook worden gebruikt ? is dus niet als app te vinden ... dus vervolgvraag : kun je alleen anti-virus binnehalen als app ?
Bedankt voor je bericht .
Haha altijd leuk om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die beweren geen antivirus software nodig te hebben op een MAC of andere besturingssysteem dan Windows.
Ik heb in de praktijk al meermaals mee gemaakt dat er MAC's besmet waren met malware en virussen met alle gevolgen van dien. Tegenwoordig is het voor een MAC OS net zo belangrijk om antivirus software te hebben als voor een Windows besturingssysteem.

Om even terug te komen op het onderwerp:
Er zijn diverse app's maar het is ook mogelijk voor ongeveer 25 euro een mobile security pakket te kopen van bullguard of kaspersky of iets dergelijke. Het is maar waar je het meeste vertrouwen in hebt.

Hier de vergelijking van betaalde versies:
http://www.topreviews.nl/index.php/mobile-security/

Met vriendelijke groet,

Heb dat dus ook gevraagd bij Dynabite , waar ik het ding vandaan heb . Daat wist men ook van niets .]
zowel op mijn macbook als op mijn ipad geen antivirus of wat dan ook.
Nergens voor nodig.

Ik heb geen idee of alle antivirus software binnen is te halen als een app. ik denk dat dit verscheeld per software ontwikkelaar.
ESET of (NOD32) is een antivirus software ontwikkelaar.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
voor ios zie ik nog weinig.

Beste Hein , ik he je link gevolgd en daar maakt iemand zich enige zorgen over zijn beveiliging . Maar ... en vergeef mijn onbegrip .... voor een iPad heb ik toch iets in de vorm van een APP nodig , of niet ? Want nu kan ik via safari wel een virusprogr. binnenhalen , maar hoe zet ik dat dan op de iPad ?
Het is toch geheel anders als bij een pc , of niet soms .
Met dank voor je reacties . gr. Stef
kijk even hier http://www.pocketinfo.nl/virusscanner-op-mijn-mobiel-nuttig-31625

en hier wat titels en zo als W3S het al zegt het ligt er ook aan de 1 is beter dan de ander

-norton antivirus hier zijn de meenste mensen niet echt op gesteld maar valt te proberen
-clamav volgens veel mensen goede scanner

ESET zou ik je sowieso niet aanraden maar dat is mijn mening. Voor zover ik weet werkt ESET niet op iOS wel op Android

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan