ipadres loslaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
309
beste mensen

Ik heb een probleem met het vernieuwen van het ipadres.
Via start -> uitvoeren tik ik winipcfg in

Via dat venster probeer ik het ipadres vrij tegeven helaas lukt dat niet.
De bekabeling en de instellingen van de netwerkkaart zijn goed. Heb de verbindingen met een andere computer gecontroleerd.
Bij alles vernieuwen geeft hij de melding dat hij de dhcp-server niet kan vinden. Die server doet het overigens goed op de andere computers hier op school.

Zijn er nog meer mogelijkheden om het ipadres vrij tegeven.?

met vriendelijke groet.

SO "de Taalkring"
 
probeer het eens vanuit je dosbox.
 
modem uit

hoi bedoel je ip van computer naar modem?

zoja haal ff stekker van modem eruit kun je hem onder dos release

c:\ipconfig /release

als goed is krijg je dan 0.0.0.0.

als je dan modem stekker er in doet en dan onder dos weer c:\ipconfig /renew

moet het goed komen krijg je weer het zelfde adres als je dus de comp met modem verbonden is moet je ff dd klanten service opbellen en modem met mac laten resetten.

is het alleen netwerk probleem kun je het wel proberen met kabeleruit halen dan release. kabel erin renew.

volgens mij moet dit ook lukken suc6 groetjes mike
 
Werk je met een router en modem Dan kun je alles een uurtje zonder stroom zetten en dan opnieuw proberen,heeft bij mij zo gelukt maar dat was alleen maar om met 2 pc via een router op het www te kunnen surfen.
 
opgelost

Het is een win98 machine dus in dos de commado's plaatsen lukt dat dan wel. Met xp wel maar met win98 heb ik het nog nooit geprobeert.
Het probleem is inmiddels opgelost het was een probleem in een van de tabladen van de instellingen van het tcp/ip adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan