ipadress

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco538

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Ik heb enkel mijn netwerkkabel omgelegd ivm verbouwingen thuis, werkt daarna mijn netwerk niet meer. UTP-stekker opnieuw gemonteerd, blijkt later volgorde van kabeltjes verkeerd te zijn > opnieuw gemonteerd > werkt nog niet. Op andere pc geprobeerd, werkt correct, heuu, snap niks van

Is het mogelijk, door utp stekker verkeerd te monteren, dat mijn netwerkkaart kapot is gegaan???
Na opvragen ip-adress, krijg ik een 169. nr. Volgens
mijn profider is er iets niet goed met de netwerkkaart

Kan iemand bevestigen dat 169. iets zegt over een verbindingsfout???

Ip adres

Heb je ook een andere pc daarvoor in de plaats gezet?
Mischien had je wel vaste ip adressen in het netwerk en kunnen die nu niet meer gevonden worden.

Een 169 nummer zegt mij niets.

Als je een nieuwe pc hebt neer gezet moet er voor zorgen dat deze met een vast ip adres word opgenomen in het netwerk.

Met de kabel, mits goed gemonteerd, kan eigenlijk niks mis zijn.

Een netwerk zomaar kapot lijkt mij ook ver gezocht.

grtjs jjw

Een ip dat begint met 169, betekend inderdaad dat je geen verbinding hebt.
Het is een standaard van windows.

Misschien hebt je hier iets aan, voor de kleuren volgorde:

Laatst bewerkt:
Ik had gewoon een chello account. Deze heb ik nu ingesteld op een laptop (werkt correct) en tegelijk mijn 'normale' pc geheel geformateerd en geinstalleerd. Alles werk prima behalve als ik bij uitvoeren om de ip-gegevens vraag. Ik geef alles vrij (er veranderd niets...)klik dan op vernieuwen en alles slaat vast > kan niets meer dan ctrl-alt-del en taak beeindigen van ipconfig (reageerd niet)

Windows

Weet niet welke Windows je draait maar als je een dergelijke opdracht uitvoert gun hem dan wel de tijd om even na te denken.
Dit zul je wel doen maar ik zeg het toch maar even.

grtjs jjw

Geplaatst door Paul-RT
Een ip dat begint met 169, betekend inderdaad dat je geen verbinding hebt.
Het is een standaard van windows.

Misschien hebt je hier iets aan, voor de kleuren volgorde:

Bedankt voor de bijlage > altijd handig deze gegevens

Re: Windows

Geplaatst door jjw
Weet niet welke Windows je draait maar als je een dergelijke opdracht uitvoert gun hem dan wel de tijd om even na te denken.
Dit zul je wel doen maar ik zeg het toch maar even.

grtjs jjw

K'eb rustig gewacht maar gebeurt niets . Zelfs na 'alle vrijgeven' veranderd er niets aan de adressen op het schermpje

en ...euhh Windows-ME > heeft hier altijd op gewerkt en is nu vers geinstalleerd

Het kan een minuut of 3 duren......
Vroeg of laat krijg je een melding "dns server not found"
Brand er een lampje op je netwerkkaart?
Wat, als je de modem met die kabel rechtstreeks op de pc aansluit, brand er dan nog een lampje op de kaart EN modem?

Instellingen

Alle instellingen van ME heb je goed staan.

Netwerk omgeving volledig goed ingesteld.

Bij internet ook aangegeven dat je weer via een netwerk verbinding hebt en bv wel of geen proxy nodig hebt.

Loop alles nog eens na.

Mischien zie je wel gewoon iets over het hoofd wat je wel denkt gedaan te hebben.

grtjs jje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan