ipadressen blijven veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo even een vraag over mijn wnb2000 netgear router
sind vandaag alles werkend gekregen met mijn nieuwe modem
alleen krijgen mijn laptop bedraad/draadloos en mijn pc telken een nieuw ipadres krijgen van de router dit wil ik echter niet omdat ik 2 poorten open heb staan voor p2p programma
iemand een idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

Even kijken bij waarschijnlijk de DHCP opties en daar de systemen een vast adres toewijzen.

kanje hier ietsmee?
LAN-TCP/IP instellen

IP-adres . . .
IP-subnetmasker . . .
RIP-richting Beide Alleen inkomend Alleen uitgaand
RIP-versie Uitgeschakeld RIP_1 RIP_2B RIP_2M

Router gebruiken als DHCP-server
IP-adres (begin) . . .
IP-adres (einde) . . .

Adresreservering
# IP-adres Apparaatnaam MAC-adres

(Voor XP) Start>uitvoeren>CMD>ipconfig /all. Als de Standard Gateway bijv. 192.168.1.1 is dan Start>Instellingen> Netwerkverbindingen, Draadloze netwerkverbinding_rechtsklik_Eigenschappen, Internet protocol (TC/IP) Eigenschappen, en nu NIET "Automatisch een IP-adres toewijzen" maar een stippeltje zetten voor "Het volgende IP-adres gebruiken" en dan invullen Ip-adres 192.168.1.2 resp. 3. Bij Subnetmasker een klik (dan vult ie autom. 255.255.255.0 in) en bij Standaard-gateway invullen 192.168.1.1 (als je router een ander adres heeft, bijv 192.168.0.1 moet je die nul ook bij je IP-adres aanhouden).
Bij DNS-serveradressen ook die 192.168.1.1 aanhouden.

Laatst bewerkt:
Wat minal zegt kan ook, maar is in principe niet wat je wilt.

Adresreservering
# IP-adres Apparaatnaam MAC-adres
Kijk dit zochten we :thumb:

Daar geef je dus het adres op wat de betreffende pc moet krijgen. Plus de apparaatnaam en mac-adres van het systeem. Daarna vastleggen/opslaan en dan zou er precies moeten gebeuren wat jij wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan