ipadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo

ik heb een routertje dus alle pc krijgen een nummer
192.168.62.1
192.168.62.2
192.168.62.3
enz

als ik naar www.mijnip.nl gaat krijg ik op alle 3 de computers de zelfde ip adres te zien

maar nu wil iemand van buitenaf bij mij iets doen

welk ip adres moet ik die genen dan geven??

mijn internet loopt zo:
modem --> rout --> pc's

MVG Tim

Wat jij opgeeft zijn volgens mij de ip adressen die de router aan de pc's heeft gegeven.
Iemand die van het net af iets bij jou moet doen heeft je echte ip adres nodig van je provider.

Elisa zei:
Wat jij opgeeft zijn volgens mij de ip adressen die de router aan de pc's heeft gegeven.
Iemand die van het net af iets bij jou moet doen heeft je echte ip adres nodig van je provider.

ja oke.
dus ik ga naar www.mijnip.nl
maar dit nummer is op elke computer het zelfde in huis ook
dus die genen kan dat adres wel invullen maar hoe weet zijn computer nou welke pc hij hier in huis moet hebben :P

snap je:shocked:

sorry ik heb een linksys router dus alles word 192.168.1.100, 192.168.1.101 enz
maar probleem blijft het zelfde.

Tim

Ik denk dat er op 1 pc aan de firewall een toestemming moet worden gegeven en de andere niet.
Als jij eerst contact zoekt met die ander wordt het waarschijnlijk nog automatisch gedaan ook.

aanvulling: Zie net je laatste bericht. Dat je pc's dat nummer hebben geloof ik maar niet dat je op
www.mijnip hetzelfde nummer krijgt.Dan zou je wel errrug goed beveiligd zijn.

Wij hebben 3 pc's. Ik zit altijd op WinMx, dat gaat toch ook altijd naar mij toe en niet die ander?
Waar staat de software en waar komt het eerste contact vandaan. Zo zal het wel geregeld worden.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Ik denk dat er op 1 pc aan de firewall een toestemming moet worden gegeven en de andere niet.
Als jij eerst contact zoekt met die ander wordt het waarschijnlijk nog automatisch gedaan ook.

aanvulling: Zie net je laatste bericht. Dat je pc's dat nummer hebben geloof ik maar niet dat je op
www.mijnip hetzelfde nummer krijgt.Dan zou je wel errrug goed beveiligd zijn.

Wij hebben 3 pc's. Ik zit altijd op WinMx, dat gaat toch ook altijd naar mij toe en niet die ander?
Waar staat de software en waar komt het eerste contact vandaan. Zo zal het wel geregeld worden.

Ja overal de zelfde ip adres via www.mijnip.nl hih
maar ja wat je zeg lukt ook niet.

is het dan niet zo:
80.60.x.x:192.168.x.x

dus eerst ip van www.mijnip.nl dan : router ip?

Tim

Het is logisch en normaal dat jij vanaf mijnip op alle pc's het zelfde adres krijgt. Het is nl je providerip wat je op vraagt. En als je van buitenaf te benaderen wilt zijn zul je moeten portforwarden in de router. Bijv poort 555 naar 192.168.0.1 etc

m@rio zei:
Het is logisch en normaal dat jij vanaf mijnip op alle pc's het zelfde adres krijgt. Het is nl je providerip wat je op vraagt. En als je van buitenaf te benaderen wilt zijn zul je moeten portforwarden in de router. Bijv poort 555 naar 192.168.0.1 etc

JA, en wat is dan het ip adres voor buitenaf

als ik poort 555
ip provider 80.60.x.x
en router 192.168.62.1

Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ipadres voor de andere kant is het 80.60.x.x adres. Je 192.168.x.x is een thuisnetwerk ipadres en die kom je niet tegen op het internet.

Maar hoe en waarmee zou de andere kant verbinding moeten maken met je pc('s) ftp, remote control etc?

m@rio zei:
Het ipadres voor de andere kant PERSOON OF PROVIDER??

is het 80.60.x.x adres. Je 192.168.x.x is een thuisnetwerk ipadres en die kom je niet tegen op het internet.

Maar hoe en waarmee zou de andere kant verbinding moeten maken met je pc('s) ftp, remote control etc?

Hoi,

umm een programma dat hij alles kan overnemen toetsen alles
(geen hulp op afstand maar wel zoiets)

maar is het niet zo dat ik het ip adres geef van me provider dus
80.60.x.x : poortnr.

Tim

Laatst bewerkt:
Het programma wat jij wilt gebruiken (nog geen flauw idee aangezien je het er niet bij verteld) maakt gebruik van een of meerdere poorten. Deze moet je dan forwarden in je router. Bijv dat poort 55 doorverwijst naar 192.168.0.1

m@rio zei:
Het programma wat jij wilt gebruiken (nog geen flauw idee aangezien je het er niet bij verteld) maakt gebruik van een of meerdere poorten. Deze moet je dan forwarden in je router. Bijv dat poort 55 doorverwijst naar 192.168.0.1

ja dus als ik poort 55 doorverwijst naar 192.168.0.1 (dat is mijn pc dan bijvoorbeeld)
en het ip van mijn provider is 80.60.x.x

dan moet ik de mensen het ip 80.60.x.x:55 doorgeven.

het programma heet VNC.

Hoe het precies met vnc zit durf ik niet te zeggen. Ik gebruik voor remote altijd remote administrator. Daar geef je dan het ipadres in + de poort die uitgedeeld is

m@rio zei:
Hoe het precies met vnc zit durf ik niet te zeggen. Ik gebruik voor remote altijd remote administrator. Daar geef je dan het ipadres in + de poort die uitgedeeld is

Oke dan ga ik deze ookdownloaden en eerst proberen.

Je hoor het wel via deze topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan