IPBP aansluiting ipv adsl comfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

moggel

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Hallo,

ik zit hier met een probleem. Ik heb ongeveer 6 jaar lang adsl comfort van planet internet gehad, en ben recent overgestapt naar internetplusbellen premium van kpn.

Nu is mijn ADSL aansluiting aangelegd door een monteur, maar het probleem is dus nu wat ik precies moet vervangen om mijn experiabox volledig werkend te krijgen.

Situatie is als volgt:

[smallIMG]http://imagenerd.com/uploads/adslzM4Q.jpg[/smallIMG]

Naar mijn weten hoef ik de contactdoos niet te vervangen, alleen de splitter, alleen zit ik echt in de knoop met de telefoonverbinding, wat moet in wat en waar?

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij, Moggel !

Ik heb je plaatje verkleind en klikbaar gemaakt, ivm vernaggelen van de forum-layout.

Ik heb 1 basisstation, rest is draadloos verbonden met basistelefoon. Hoef ik de POTS lijn dus niet te gebruiken? Basisstation moet dus in TEL1, en niet de POTS lijn. De handleiding is hier nogal vaag over namelijk.

Ik heb eigenlijk geen idee wat een POTS lijn is.
Eetbaar?

Heb hier ook IPB en is als volgt aangesloten.

Wandcontactdoos --{telefoonkabel}--> Splitter

Vervolgens aan de bovenkant 2 aansluitingen "DSL Modem" en "PSTN", deze gaan beide met een telefoonkabelnaar de aansluiting op de experiabox.
Vanaf de router gaat uit Phone 1 de telefoonkabel naar het basisstation.

Rest alleen nog de nodige netwerkkabel naar een PC en eentje naar een 2e router welke nu als accesspoint fungeert.

Wat ik niet begrijp is dat deze manier precies in de handleiding staat dus waarom het mis gaat...

Het is allemaal gelukt, alles is aangesloten, maar nou wilt wireless niet werken.

Elke keer als ik wireless enable en de settings opsla, reset de modem zich na 3 min en staat wireless weer op disabled.

Ik heb al eigen SSID gemaakt, niets helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan