ipconfig - geen output

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton1961

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
5
Hallo forum,

Ik heb vandaag een draadloze netwerk kaart in een PC geinstalleerd. Deze PC werkte al prima met de bestaande (RealTek 100Mb LAN) netwerk kaart.

Ik kreeg geen internet verbinding met de nieuwe LinkSys netwerk kaart dus ben aan het troubleshooten geslagen, en nu hoop ik dat iemand iets zinnigs kan zeggen over de volgende verschijnselen:

De LinkSys utility laat een melding zien:
"You are connected to the access point, but the internet cannot be found"

Als ik IPCONFIG /ALL doe op de PC hangt het Command scherm en krijg ik geen output.

Als ik de RealTek card uitzet in Instelling>Systeem.Hardware en ik doe dan weer IPCONFIG /ALL krijg ik alleen maar m'n prompt terug en geen IP address details.

Met PING kan ik niks pingen (niet de router etc).

Mijn idee was dat misschien m'n hele networking deel van XP kapot is en dat dan opnieuw installeren, maar hoe doe ik dat?

Ik hoop dat iemand een idee kan geven wat ik kan doen.

Groeten,
Anton
 
okey configuratie scherm > netwerken > draadloze netwerk adoptor > rechtse muisknop inschakelen. nadien klik je dubbel draadloze netwerk adaptor en je zegt zoek naar netwerken :) normaal moeten dan de beschikbare netwerken tevoorschijn komen
 
draadloos werkt wel, maar geen internet verbinding

Bedankt Lamp.

Het punt is dat mijn draadloos network prima werkt. Ik heb WEP key ingevoerd en alles ziet er goed uit. Alleen heb ik geen verbinding met 't internet.

Ik maak me zorgen dat m'n networking van me PC gaar is...

Groeten,
Anton
 
LAN kaart eruit

Ik heb zojuist de oude RealTek LAN kaart eruit gehaald, en de nieuwe LinkSys wireless kaart laten zitten, na opstarten bleek ik ineens internet verbinding te hebben.
IPCONFIG werkt echter nog steeds niet...

Wel kreeg ik een aantal vragen van de Norton firewall die me vroeg of ik LinkSys54xx.exe toegang wilde geven tot hat internet. Dit heb ik toegestaan.

Na deze aktie heb ik de RealTek LAN kaart weer teruggezet.
En geloof het of niet, Internet werkt nu ook....

Ik betwijfel of iemand die dit leest hier veel mij kan, maar ik ben blij dat 't werkt.

Groeten
Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan