ipconfig lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pavl

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
30
Hallo,

Als ik ipconfig wil doen, opent het dosvenster een fractie van een seconde en verdwijnt dan weer. Hoe komt dat en/of hoe los ik dit op?

bedankt alvast
 
tik in uitvoeren cmd en dan in het commandprompt scherm ipconfig
 
Eerst het Dos-venster openen en daarna IPconfig doen.

Dos-venster open je via start->uitvoeren en daar nhet volgende intypen cmd.exe (alleen cmd kan ook).
 
Bedankt voor de snelle reacties!
inderdaad, met cmd had ik het probleempje al omzeild, maar ik vind het irritant dat ipconfig rechtstreeks niet lukt.
 
Lukt wel... maar je ziet het niet :)
vanuit uitvoeren word het dosscherm weer afgesloten zodra het commando is uitgevoerd...
En ipconfig is snel klaar :)

Maar mooi dat het is gelukt
 
Je kan een Batch-bestandje maken.

Open een nieuw kladblokvenster (start->uitvoeren en dan het volgende intypen: Notepad.exe (of alleen notepad)).
Je krijgt nu een leeg Kladblok-document.
Zet daar het volgende neer:
ipconfig /all > IPconfig.txt

Klik op Bestand->Opslaan Als...
Geef het bestand een naam en zet achter die naam het volgende: .bat
Kies bij "Opslaan Als Type" het volgende: Alle bestanden.
Sla het bestand op, op je bureaublad.

Je hebt nu dus als naam het volgende: DeNaam.bat
DeNaam is wat jij zelf hebt ingevuld.

Dubbelklikken op het Bat-bestandje en er komt een tekstdocument met de naam IPconfig op je bureaublad te staan. Open deze en je hebt de gegevens. Als je wil kan het bestand ook nog worden geopend. Dan zet je het volgende neer in het Klad-blokdocument:

ipconfig /all > IPconfig.txt
notepad.exe > IPconfig.txt


Nu wordt het bestand IPconfig.txt op je bureaublad gezet en daarna opent een Kladblok document met de inhoud van IPconfig.txt
 
Of in
denaam.bat
3 regels zetten

Code:
@echo off
ipconfig /all
pause

Dubbelklik op het bat bestand geeft dat ipconfig op het scherm blijft staan totdat je op een toets drukt
 
rve123 zei:
Je kan een Batch-bestandje maken

[....]

Nu wordt het bestand IPconfig.txt op je bureaublad gezet en daarna opent een Kladblok document met de inhoud van IPconfig.txt

Bedankt! Het werkt. Eerst werkte het niet, maar toen bedacht ik dat ik het batchbestand ipconfig.bat genoemd had, en dat moet ik waarschijnlijk niet doen:rolleyes:
 
Ellasar zei:
Of in
denaam.bat
3 regels zetten

Code:
@echo off
ipconfig /all
pause

Dubbelklik op het bat bestand geeft dat ipconfig op het scherm blijft staan totdat je op een toets drukt

Ook bedankt! Dat lukt ook.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan