Iphone 3G probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjuh123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hey

Ik wil graag met mijn Iphone 3G hier op het thuisnetwerk inloggen. Dit gaat in eerste instantie prima:
Ik vul de WEP key in en hij is verbonden (bovenin 3 volle WiFi Streepjes).

Als ik echter via Safari contact maak met het internet geeft hij bij aan: ... kan niet worden bezocht omdat er geen internetverbinding actief is

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de Linksys WRT52G router en ik heb het ding al meerdere malen gerestet, zonder WEP key geprobeert etc. MAC filtering staat UIT!

Wie o wie kan helpen?
Groeten Chris

Kijk eens in de instellingen van de Iphone hoe hij contact kan/mag maken met het internet. Kan zijn dat dit nu enkel met een gprs verbinding staat ingesteld, m.a.w. dat je niet via wifi op het internet geraakt.

Kijk eens in de instellingen van de Iphone hoe hij contact kan/mag maken met het internet. Kan zijn dat dit nu enkel met een gprs verbinding staat ingesteld, m.a.w. dat je niet via wifi op het internet geraakt.

Bij de instellingen staat het volgende:
Algemeen --> Netwerk -->
Schakel 3G in: Aan
Dataroaming: Uit
VPN: Niet geconfigureerd
Wi-Fi: HomenetChris

Verder zou ik niet weten waar ik moet kijken.

Toevallig een MAC-filter (Niet Mac in de zin van Apple :P) in je router aangebracht?

@webster18: Als je WIFI uit hebt staan zul je ook nooit een WEP-key moeten invullen :)

Kijk eens of je een netwerk-IP krijgt van je iPhone
Instellingen > Wi-Fi > Blauwe pijltje bij je netwerk

Staat er bij router het IP van je router?

Toevallig een MAC-filter (Niet Mac in de zin van Apple :P) in je router aangebracht?

Kijk eens of je een netwerk-IP krijgt van je iPhone
Instellingen > Wi-Fi > Blauwe pijltje bij je netwerk

Staat er bij router het IP van je router?

Ik denk dat ik het probleem heb. Het is nogal vreemd:
Ik heb twee routers werkend staan. Mijn hoofdrouter heeft geen wireless internet en ik zie hier in mijn Iphone dat bij router IP het IP staat van mijn hoofdrouter.

Ik zal in het wireless model even het router IP aanpassen in 192.168.1.2 moeten veranderen
:thumb:

Wanneer je tweede router is doorgeschakeld via je eerste router klopt het dat je het IP van de eerste router ziet staan.

Zo heb ik het ook, mijn tweede "router" heeft als toegang 192.168.1.1 maar mijn eerste router eindigd op .254.

Die laatste staat ook in mijn iPhone, logisch omdat de eerste router de IP-adressen uitdeelt. (Bij DHCP dan)

Ik heb zelf geen Iphone maar een pocketPC. Misschien toch nog eens bij je netwerkinstellingen kijken of je naast het routerIP nog andere gegevens moet invullen. Misschien staat daar iets fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan