Iphone 3gs 4.0 opnieuw activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iksnaphetniet18

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een tijdje gelede via marktplaats een Apple Iphone gekocht. weet alleen niet of het een 3g of een 3gs is (ben niet zo technisch)

hier over heb ik een paar vraagjes.
ik heb mijn Iphone herstelt met de nieuwe 4.0 firmware, nu vraagt hij om hem opnieuw te activeren met de originele simkaart.
alleen heb ik die simkaart niet omdat hij 2de hands is.
ik heb het geprobeert met mijn eigen simkaart maar daar doet hij het niet mee.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen? of dat dit te hacken is?

daarnaast ben ik laatst overgegaan van t-mobile naar hi.. met mijn nieuwe simkaart deed hij het al niet maar nu stopt mijn t-mobile simkaart en word mijn nummer overgezet naar hi.
is dit op een of andere manier om te zetten of ook te hacken ofzo?

en hoe weet ik het verschil of het nou een 3g of een 3gs is?

alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
iksnaphetniet18

Blijkbaar heb je een gejailbreakte iPhone gekocht waarbij het simlock is verwijderd.
Door de upgrade naar iOS 4.0 is dat simlock weer ingevoerd.

Heeft de verkoper geen informatie verschaft over het wel of niet simlock-vrij zijn van het toestel?
Ik weet niet of er al een baseband-unlock voor iOS 4.0 is zodat je het simlock kunt omzeilen.

Onder iOS 4.0 kun je eenvoudig het verschil tussen een 3G en een 3Gs zien.
Druk 2x achter elkaar de Home-knop in, als er een balk met icoontjes onderaan omhoog komt heb je een 3Gs.

De 3G heeft namelijk geen multitasking :)

als je dus een iphone 3GS hebt die simlock vrij is en je upgrade de firmware naar 4.0. dan zou de jailbrake of simlock er weer op zitten?

Jep, aangezien een baseband-unlock ook versie-gebonden is en er in iOS 4.0 een nieuwe baseband-versie zit.

Voorlopig is daar voor zover ik weet de unlock nog niet voor beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan