iPhone 3GS-accu heel snel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Sinds update iOS 5.1 is de accu van mijn iPhone 3GS dramatisch snel leeg. Alles uitgezet wat stroom vreet (locatievoorzieningen, berichtgeving e.d.) Geen rare applicaties die dit kunnen veroorzaken.
Wifi of 3G maakt geen verschil.
Ik maak er matig gebruik van. Bel en sms er niet of nauwelijks mee en check eens per halfuur even snel mail en twitter, hooguit 1 minuut. Zelfs als hij niet wordt gebruikt, zie je het percentage bijna aftellen.
Vanochtend 8 uur met 100% vertrokken en nu nog maar 31% accu-capaciteit. Iemand een tip? (Heb reserve-accu'tje voor noodgevallen, maar wil het probleem liever structureel oplossen)
Al een aantal keren harde restart gedaan, helpt ook niet. Z
ie adviezen terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar vooral veel reacties dat dat ook niet heeft geholpen. Daar voel ik dus niet veel voor, alles kwijt en nog geen verbetering.
Is hier iemand die nog een andere oplossing weet, behalve met een grote boog de kantoorvijver in? ;-)

Alvast bedankt!

ik denk niet dat ie in de vijver minder snel leeg zal gaan, maar het enige wat je dus nog niet geprobeerd hebt is de fabrieksinstellingen. oftewel; die moet je doen. je hebt zelf al aardig wat getest en dit zal dus het enige nog zijn wat een verschil kan maken. uiteraard hoeft dit niet te werken, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat het niet aan de software ligt.

Je kan de accu proberen te kalibreren.
Dan moet je de accu leeg laten lopen en dan opladen en dan weer aanzetten.
PS: Voor het leeglopen moet hij gewoon aanstaan, als je lang wacht is hij ook wel leeg, maar dan heb je helemaal niks meer aan de accu.

Dat helemaal leeglopen is al een paar keer gebeurd doordat hij onderweg leeg was :-(. Heeft dus ook niet geholpen...

Wellicht ten overvloede de vraag, loopt de reserve batterij net zo snel leeg?
Zo ja, ligt het aan je tel. (Kan ik je verder niet mee helpen, misschien een ander.)
Zo nee, dan ligt het aan de batterij en kun je deze vervangen.

Ja, de reserve accu loopt net zo snel leeg. Dus het ligt aan mijn toestel. Nu maar hopen dat de iPhone5 snel komt (volgens geruchten juli of september) en dat die een beter energiebeheer heeft.

@cateyes, de verwachtte iPhone 5 was met zijn specs slechter dan de iPhone 4S. Grote kans dat het een andere opvolger is. En de 4S is al lang uit.

Niemand een afdoende oplossing voor snel leeglopen iPhone 3GS zonder terugzetten fabrieksinstellingen, want dat helpt vaker niet dan wel, heb ik inmiddels gelezen.

Ik heb hetzelfde probleem. Helderheid is altijd het laagst, video's kijk ik zelden, 3G/bluetooth staat uit en m'n wifi doe ik ook uit als ik 'm niet gebruik. Ondanks dat, presteert m'n iPhone het om binnen een paar uur gebruik leeg te zijn.

Ik denk dat het een iPhone kwaaltje is en dat je er niet veel aan kunt doen.

zal idd ermee te maken kunnen hebben dat het nieuwe OS meer gericht is op de iphone 4 en 4s en de 3 een beetje afgedankt wordt. als je al deze functies uit hebt staan zal het simpelweg aan het os liggen, of aan de batterij die zn leven een beetje geleefd heeft.

Tja, dat is inderdaad wel de conclusie. Dank voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan