Iphone als modem !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik overweeg de Iphone 3GS aan te schaffen.
Nu heb ik op het moment een Nokia N95 8GB en die gebruik ik ook als modem voor internet op mijn laptop. Dus USB kabeltje eraan en via Nokia PC Suite verbinden en voila internet op mijn laptop. Mijn vraag is of ik dit met de Iphone ook kan doen en zo ja hoe gaat dit met de Iphone? Met de Nokia is het erg simpel.
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik hoor graag,

Raymond

Sinds iPhone OS 3.0 was tethering mogelijk, ondanks dat je provider er geen ondersteuning aan bood.

Sinds iPhone OS 3.1 heeft Apple echter de optie ingebouwd dat je via de provider een geldig profiel moet ontvangen om te kunnen tetheren.

Er schijnen echter nog wel mogelijkheden voor te zijn zonder dat je het toestel moet "jailbreaken" (Custom firmware er op zetten): http://www.iphoneclub.nl/41576/tethering-mogelijk-onder-os3-1-zonder-jailbreak/

Ik moet het zelf nog steeds eens weer fixen op mijn 3G maar heb er geen haast bij.

Dus het kan wel maar met een omweg?
Het is in ieder geval wel legaal want het mag wel gewoon van T Mobile dus waarom zo moeilijk doen Apple?

Ik zal eens op die link kijken.
Jij gaat het zelf ook proberen?
Laat even weten als jij eruit bent hoe het moet.

Tethering zal voorlopig nog niet beschikbaar zijn. De combinatie van de iPhone en de bijbehorende prijsplannen is alleen bedoeld voor internetgebruik op het mobiele toestel. Wil je mobiel internetten op je laptop, dan hebben we daar aparte laptopabonnementen voor.

Op dit moment kijken naar welke aanpassingen er nodig zijn om dit in de toekomst wel mogelijk te maken. We willen er zeker van zijn dat je huidige ervaring met mobiel internet niet minder wordt. Daarnaast willen we de iPhone voor iedereen toegankelijk houden. Dat is ook de reden waarom de iPhone-abonnementen zo scherp geprijst zijn. Voor het gebruik van de iPhone als modem zullen we daarom extra kosten in rekening gaan brengen.
http://www.t-mobile.nl/iphone/veelgestelde-vragen.html?WT.ac=sc_iphone2_faqfoot

T-Mobile doet dus moeilijk, zij moeten immers een geldig profiel aanleveren. ;)

Dan vraag ik mij af welk bericht nieuwer is of klopt want dit staat ook op de T Mobile site.
Lees en verbaas je even:

Het is mogelijk om een telefoontoestel als modem te gebruiken, zodat er gebruik kan worden gemaakt van internet op een PC / laptop middels het T-Mobile netwerk. Er wordt een inbelverbinding gemaakt tussen de telefoon en PC via een USB-kabel, Bluetooth of Infrarood.

De internetsnelheid is het maximum wat uw toestel of abonnement aan kan. Een gebruikelijke downloadsnelheid voor GPRS is 6 kb/s. Voor HSDPA ligt de maximum snelheid rond 130 kb/s.

De kosten van het internetten op de PC / laptop zijn gelijk aan het internetten op het toestel zelf.

Dus het mag met alle toestellen behalve de Iphone??

Hmm weird, heb je de url naar dat bericht?

Het zou inderdaad stom zijn wanneer ze het alleen niet op de iPhone toestaan :(

URL is lastig want dit bericht krijg je te zien op een gedeelte van T Mobile als je ingelogd ben.
Maar jij zit ook bij T Mobile?
Dan kan je het zo vinden.
En dat het krom is dat is wel zeker. Ze gaan tegen hun eigen regels in.

Ik zal even uitleggen waar je het vind.
Je logt in bij My T-Mobile en gaat naar service en contact en dan naar telefooninstellingen en dan kies je voor mms en internet instellingen. Dan staat daar rechts een hokje waar direct doen boven staat en daar staat weer een regel in " telefoon als modem" !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan