iphone geen service

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
iphone 5 binnen geweest om te herstellen (glas gebroken , werkte nog) , nano dan moeten omruilen naar gewone sim om vervanggsm te kunnen gebruiken,
iphone nu terug , naar belgacom geweest om nano te halen,
4 u later nog altijd geen service
gebeld belgacom en daar zeggen ze de kaart is actief

wat nu?

Kun je even wat duidelijker zijn, ik niet wegwijs uit dit verhaal.

nieuwe nanokaart gekregen van belgacom, ondertussen al 4 u later en werkt niet, op de iphone staat 'geen service'
naar belgacom gebeld en daar zeggen ze dat de kaart actief staat , dat zij geen problemen zien

nieuwe nanokaart gekregen van belgacom, ondertussen al 4 u later en werkt niet, op de iphone staat 'geen service'
naar belgacom gebeld en daar zeggen ze dat de kaart actief staat , dat zij geen problemen zien

Belgacom zegt dat wel vaker...
En niet alleen in uw soort geval.

Tamara ik ken niet veel van iphone's maar probeer anders eens je systeem uit te leggen en je nano nog eens uit te halen en terug erin(en kijken of hij erg goed erin steekt). En dan je gsm eens heraanleggen, helpt bij mij met mijn micro sim, maar kan ook zijn dat het ligt aan de simkaart zelf en niet aan je iphone.
En dan mogen ze bij belgacom nog zeggen dat hij actief is meestal kan het ook aan je plaatje liggen...

Dan wacht ik op andere hulp, ik weet geen meer.

Het enige wat ik weet is weer naar hetzelfde belgacomcenter te gaan met je factuur van je vervanging enzo. En dat gaan meldden.
Maar dat als laatste doen ;)

Wat is er met de iPhone 5 gebeurt nadat je deze hebt ingeleverd? Is alleen de glasplaat vervangen of is de hele iPhone vervangen?
Dit laatste is namelijk via de officiële weg van Apple alleen mogelijk. Zodra de glasplaat gebroken of defect is, dient het hele toestel omgeruild te worden(kost tussen de 200 en 300 euro). Je hebt dan vervolgens weer 3 maanden garantie op de iPhone die je hebt gekregen.

Heb je nu ook een ander serienummer dan hiervoor?

Is alleen de glasplaat vervangen, dan is het niet via de officiële weg gegaan en kan er van binnen mee gerommeld zijn waardoor hij het niet meer doet.

binnengebracht bij mediamarkt om te herstellen, was hiervoor verzekerd, denk alleen scherm vervangen

Dan zou ik hem maar eens terug brengen en melden dat hij niet goed is.
Wat is het serienummer? Dan kan ik bij Apple kijken wat er gebeurt is.

De iPhone is eind juni/begin juli 2013 omgeruild voor een nieuwe bij Apple via Mobistar.
Er is niks bekend over een officiële reparatie van daarna.

Ik zou hem dus terug brengen met de melding dat hij niet goed werkt.
Wat heb je betaald voor de reparatie als ik vragen mag?

PS: je kan de code weer weghalen.

Dan zou ik maar gauw terug gaan, want dit is niet zoals het hoort en je iPhone werkt niet.
Mogelijk komt het display van een andere iPhone af die iets anders stuk had en die met jouw glasplaat nu is omgeruild en zo hebben ze extra winst gehad op jouw telefoon.

Laatst bewerkt:
Zal hier wel geen hout snijden (als je inderdaad een defecte iphone van (ooit) Mobistar zou hebben teruggekregen), maar... Als Mobistar geen dochtermaatschappij van Belgacom is (als ik het goed begrijp is Proximus de mobiele dochter van Belgacom), dan zou ik anders nog kunnen denken aan...
Een simlock op die iphone, dus dat je daar geen Belgacom sim-kaarten in kunt gebruiken maar alleen die van Mobistar...

Als ik daarin gelijk heb, dan maakt het voor de te nemen stappen niets uit, dus gewoon teruggaan naar de reparateur (Mediamarkt in jouw geval). Mochten zij beweren dat de iphone gewoon werkt, vraag dan direct na van welke mobiele provider ze sim-kaarten geprobeerd hebben.

Tijs.

Bij de iPhone is het zo dat wanneer hij even van de stroom af is geweest ( dus geen spanning heeft van de batterij na een reparatie of batterij wissel ) dat je geen service links boven in het scherm ziet verschijnen.
Dit is op te lossen door bij instellingen>algemeen>datum en tijd : hier de tijd en datum goed zetten!
Of bij instellingen naar WiFi verbindingen gaan en dan even koppelen net een wifi verbinding, zo wordt automatisch je datum en de tijd goed gezet. Deze optie is sneller !

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan