iPhoto 08 trager??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adutens

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2002
Ik gebruik sinds kort iPhoto '08 (op nieuwe iMac 20'' 2,4 ghz, 2 mb. int) omdat ik heel veel foto's maak en vervolgens ook veel bewerkingen maak
met o.a. het normaal perfect werken de iPhoto '06 op mijn MacBook Pro 2ghz 2 mb, int. merk ik dat ik ondanks de 2 mb. int. mem. het veel
te lang duurt eer een foto na het bewerken van het beeld verdwijnt om plaats te maken voor de volgende foto, :(

Kort samengevat: open foto, bewerk, bv zwart wit, minder kleur, verscherpen, contrast verzadiging enz enz.. dan klik ik op de pijltjes toetsen
en het duurt soms wel tot een minuut eer deze foto weg gaat en de volgende foto om te bewerken op het scherm komt, als ik helemaal stop met bewerken
(esc) duurt het tot wel 5 minuten voordat het normale iPhoto scherm weer komt opdagen, hoe meer foto's zijn bewerkt hoe langer het duurt..

Op de Imac staan +8000 foto's op de MBP +2000 het duurt bij beiden even lang, dus daar ligt het niet aan, ik heb ook nog genoeg ruimte op de HD
en doe ook regelmatig, de Fotobieb opnieuw opbouwen: > (alt+Appeltje+ Iphoto starten)<

ps.

alle foto's zijn ongeveer 3 tot 5 MB p. st.

Doe ik iets verkeerd, waar komt dit probleem vandaan??

Nog meer int. mem....

Misschien dat je biep wel erg groot wordt met 8000 foto's
Hij moet dat ook allemaal verwerken. Het is niet niks.

LaPasta

En ooh ja. Ik zou even wat weg branden op DVD

Laatst bewerkt:
Ik zou idd iets kunnen weghalen of branden, maar op de MacBook Pro staan er maar +/-2000
en het duurt op beiden even lang, op mijn HD op de Imac is nog + 200 GB plek van de 320 GB
dus plaats genoeg zou je denken.. ik ga s beginnen met ze op een externe HD te zetten, dan
zien we wel weer verder..

mocht iemand toch een andere oplossing weten..... laat maar weten..

Laatst bewerkt:
Je hebt vast meer dan 2 Megabyte intern geheugen, niet? Twee Gigabyte zul je bedoelen... :)

Ik ben zelf nog met iPhoto 6 bezig, maar ik meen gelezen te hebben (o.a. bij MacFixit) dat versie 8 inderdaad aan de trage kant is. Mogelijke oplossing: kleinere libraries maken. Je weet het, of je weet het misschien niet, maar als je iPhoto opstart met de optie (Alt)-toets ingedrukt, krijg je de mogelijkheid om een nieuwe library aan te maken.

Dat wist ik idd niet, ik ben pas v.a. oktober '06 over naar Mac, ik ga <ALT + iPhoto starten< uitproberen en meerdere nieuwe BB aan maken..
Als het ''helpt of niet'' laat ik dit weer hier weten...

Heb idd 2 Gb int..

soms weet ik het...........niet meer...

(quote = van andere lid, weet niet meer wie)

Laatst bewerkt:
Ik ben ook overgegaan naar iPhoto 08. Het is inderdaad iets tragen geworden voor dergelijke zaken dan 06.
Het scrollen door m'n bibliotheek gaat nog wel net zo goed. En minuten werk is er bij mij niet bij. Ik draai het op een PowerMac G5 2,3 dual met 2,5Gb geheugen.
8000 foto's is voor de bibliotheek geen probleem en staat echt los van het bewerken. Mijn grootste bibliotheek bevat nu ruim 23000 foto's en neemt 71,5 Gb ruimte in.

Misschien komt er nog iets verbetering uit de updates. De allerlaatste heb ik er nog niet op.

Ik ben er achter gekomen dat wanneer je in iP8 de knop '' verminder Ruis'' vol dus tot 100 gebruikt en dat doe ik vaak,
om dat ik veel boven de 800 >3200 iso fotografeer, het wel tot 5 x langer duurt om de foto te wijzigen en bewaren als
dat ik dat niet doe, echter in LightRoom waar deze functie ook in ziet, duurt het maar enkele sec.. Vreemd..

Hier Iphoto`08 met zo`n 20.000 foto

Zelf ook probleem gehad met het traag reageren van Iphoto.
Zelf heb ik het volgende gedaan.
Eerst van mijn Iphoto veilig weg gezet op een externe harde schijf.
Toen Iphoto verwijderd en er weer opnieuw opgezet

Na de nieuwe installatie de back up terug gezet . en het probleem was en is nog steeds verholpen.

------------------------------

iMac 5,1- OSX 10.5.3
2.4 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan