iPod inpluggen -> pc uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luigino

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Telkenls ik mijn iPod Nano in de USBpoort plug, valt de pc plots uit en laat een blauw schermpje zien. Ik heb wat rondgezocht, maar kan nergens een oplossing vinden =(. Heb 't zelfs op de Apple forums gepost, maar nog steeds niets. Heb het een paar keer geprobeerd in te pluggen, ook in verschillende USB-poorten, maar pc blijft uitvallen (stopfout). Ik heb btw de foutcode opgeschreven:

0x000000FE

Help? :confused:

Heb je voor het inpluggen de driver die je op de cd vind (die je erbij gekregen hebt) geinstalleerd?

Volgens mij als je een Ipod Nano aanschaft, krijg je geen CD bij voor software? Je moet via de website van Apple, Itunes downloaden en installeren.

Heb je voor het inpluggen de driver die je op de cd vind (die je erbij gekregen hebt) geinstalleerd?
Volgens mij heb ik er geen CD bij gekregen, mja ik heb de iPod al sinds dec 2006, weet niet waar deze verandering zo opeens vandaan komt, maar ik begin te denken dat het niet helemaal aan de iPod ligt, aangezien sinds ik vandaag pc restart hebt (nadat het weer uitviel bij experimenteren bij een ander USB-poort), ik opeens op deze pagina kwam via Microsoft, die de schuld geeft aan de USB poort...

Gebeurt er iets als je een andere stick in de usb poort drukt?
Ik heb wel een andere usb-kabel (om bestanden over te zetten op mijn telefoon), die heb ik gisteren wel erin geplugd (aan de voorkant), en deed het prima, maar de bovenste van de 2 USB-poorten deed 't niet (normaal doet ie 't wel). Al stop ik die van de iPod in de bovenste valt ie uit, al stop ik 'm in de onderste valt ie uit, al stop ik 'm in eentje erachter valt ie alsnog uit...

Ik deed net de pc ook aan, en liet het even staan, en kwam er weer die blue screen, zonder dat ik maar iets deed. Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Heb je ook iTunes geïnstalleerd? Is dat toevallig versie 8?

Indien versie 8, kijk dan even hier

Tijs.

Heb je ook iTunes geïnstalleerd? Is dat toevallig versie 8?

Indien versie 8, kijk dan even hier

Tijs.
Helaas, ik heb geen Vista en ook geen iTunes 8. Ik heb toch wel geprobeerd een oudere versie te installeren, maar na 3 sec kwam de BSOD toch weer =(. Ik heb wel in de bijlage gestopt wat Windows fout zag in het al, dezelfde code dus (..0007E)

Bijlagen

• 00-fout.PNG
    00-fout.PNG
    5,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ik heb nou iT 8 geinstallerd, fout blijft voorkomen. Op iTunes hebben ze een soort support artikel ervoor, http://support.apple.com/kb/TS1502 , nou heb k de driver geupdate (ik hoop iig de goede), blijft het probleem alsnog voorkomen!

En als je een externe harde schijf aan die USB poorten hangt, gaat dan je pc ook op tilt? Test dat even uit.

Tijs.

En als je een externe harde schijf aan die USB poorten hangt, gaat dan je pc ook op tilt? Test dat even uit.

Tijs.
Me telefoon memory card telt ook als een externe harde schijf neem ik aan? Zo ja, die doet 't prima, ik heb voor de rest geen andere dingen, als ik die Bluetooth Dongle ofzo erin stop blijft ie prima werken, als ik 't connect aan me telefoon, blijft ie ook aan, alleen als ik me iPod erin stop dan krijg ik een fout. (aan de voorkant) bij de ene een 0x50 fout (met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bericht), andere keer 0x7E (ik merk dat ik in de eerste post FE schreef ipv 7e).

Me telefoon memory card telt ook als een externe harde schijf neem ik aan? Zo ja, die doet 't prima, ik heb voor de rest geen andere dingen, als ik die Bluetooth Dongle ofzo erin stop blijft ie prima werken, als ik 't connect aan me telefoon, blijft ie ook aan, alleen als ik me iPod erin stop dan krijg ik een fout. (aan de voorkant) bij de ene een 0x50 fout (met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bericht), andere keer 0x7E (ik merk dat ik in de eerste post FE schreef ipv 7e).

Nee.. Je memorycard van je telefoon gaat in een cardreader. dus niet met een kabeltje aan je usb poort

Nee.. Je memorycard van je telefoon gaat in een cardreader. dus niet met een kabeltje aan je usb poort
Uhm jawel, ik moet het wel via een kabeltje aan mijn telefoon pluggen (telefoon - USB). en anders heb ik geen extern harde schijf.

Nou, in de afgelopen maand heb
- ik 'm aan een echte harddrive geplugged, deed ie 't ook prima
- aan van alles wat ik nog met usb erin kon steken, bleef werken
echt alleen de iPod niet.

Voor de rest kreeg ik ook nog bij het DeBuggen te zien dat het misschien aan de memory lag, mja heb tests van WinDiag en MemTest 86+ ofzo gedaan, passeerde beide met vlag en wimpel... Dit waren de resultaten van Windows Debugger:
"BugCheck 1000007E, {c0000005, f970d8e7, f970d7ec, f970d4e8}
Probably caused by : memory_corruption
Followup: memory_corruption"

"BugCheck 10000050, {d914ffa3, 0, f971d8dd, 0}
Could not read faulting driver name
Probably caused by : memory_corruption
Followup: memory_corruption"

Oke.. had je een cd mee gekregen met je ipod?
Nee, deze is nog van de 2e generatie. Daarbij hoefde je alleen iTunes te down/installen, het aansluiten en dan ging alles automatisch. Ik heb nou het boekje erbij, daar staat niets bij, alleen opnieuw instellen, helpt niet.

Op de Apple forum kwam er een gozertje aanzetten met het verhaal dat hij het ook had, en dat hij het toen op USB modus had staan, en dat ie daarmee alles erafhaalde, ook hidden files enzo, en toen deed ie 't weer (lees: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1711007 )

Alleen mijnes staat al sinds dat ik het had op automatisch, en ik weet niet hoe ik het op handmatig kan zetten. Aangezien automatisch meteen verbinding maakt met iT, krijg ik ook meteen een BSOD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan