Ipod Touch 4G wifi-probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neuzz

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
35
Hoi iedereen!

Sorry alvast als ik m'n vraagje verkeerd heb neergezet, maar dit leek mij het beste!

Nu mijn vraag dus: Ik heb sinds kort een iPod Touch 4G. Nu wil ik thuis lekker kunnen internetten op dat ding. Dat lukt ook, maar na een tijdje valt de internetverbinding weg en kan ik geen contact meer met de router krijgen. Alleen als ik de router uit en weer aan doe kan ik weer verbinding maken! Router is overigens een KPN Experia Box (uiteraard geschikt voor WiFi!).

Ik zou het heel veel fijn vinden als één van jullie iets weet, want ik word hier toch een beetje naar van..

Alvast bedankt:)!

Neuzz
 
Een reden kan zijn dat op het moment dat jij aan het internetten bent een ander apparaat verding heeft/ maakt met jouw router en daardoor jouw Ipod eruit wordt geknald.

Iedere apparaat die zich met een router verbind, krijgt een nummer bijvoorbeeld 192.168.1.2. De volgende die de zelfde wifi verbinding wil gaan gebruiken zal eerst van jou router een nummer toegewezen moeten krijgen bv het nummer 192.168.1.3.
Als jij aan het internetten bent op je Ipod en het nummer 192.168.1.2 hebt gekregen. Vervolgens gaat een andere apparaat aan en wil ook gebruik maken van het zelfde wifi dan kan het wel eens gebeuren dat het tweede apparaat 192.168.1.2 wil opeisen. Gevolg is dat je dan een conflict hebt. Een reden kan zijn voor zo iets is dat het tweede apparaat voor het aanzetten op sleep stond en vorige keer gebruik maakte van het nummer 192.168.1.2. Bij zo'n conflict zou je apparaat automatisch moeten vernieuwen en om een nieuw nummer moeten vragen. Merk zelf dat mijn Iphone en Ipad dat niet goed kunnen.

Wat wel helpt in zo'n geval is je telefoon eenmalig uit en aan te zetten of de vliegtuigmodus aan en uit te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan