Ipod touch wifi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zembla

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Beste,

Sinds korte tijd kan ik niet meer op safari, weerbericht, apple store met mijn ipod touch.. 2 weken geleden ging dit wel nog. Ik heb een D link router. Als ik mijn netwerksleutel opgeef zie ik mijn IP adres en subnetmasker erop verschijnen en ook het blauwe icoontje (signaal). Ik heb hem al proberen te resetten maar zonder resultaat. Wat ik wel opmerk is dat mijn IP adres op mijn touch andrs is dan die op mijn PC.. Kunnen julile mij helpen want ik ben ten einde raad :(

Probeer eens Instellingen->Algemeen->Stel opnieuw in->Herstel netwerkinstellingen

Dan opnieuw het wachtwoord invoeren en misschien werkt het dan weer

Het hoort zo dat je PC en je iPod allebei een ander IP-adres hebben, anders zou je problemen krijgen binnen je thuisnetwerk...

heb net gedaan wat je zei, ik zie het internetsignaal maar als ik op safari klik komt er telkens op 'kan geen internetverbinding vinden'

Mss moet ik een mac adres toevoegen aan mij router ofzo? Maar geen flauw idee hoe je dat moet doen..

Als je niet weet hoe je een MAC-adres toe moet voegen, zal het wel niet nodig zijn. Een router maakt alleen gebruik van 'Mac-address filtering' als iemand dat heeft ingesteld. Als je niet weet hoe je een MAC moet toevoegen, zal je het waarschijnlijk ook niet ingesteld hebben...
Toch, als je het wil proberen:
kijk eerst hier (XP is hetzelfde als Vista en 7) om het mac adres van je PC te vinden.
MAC address van je iPod kan je vinden in Instellingen->Algemeen->Info en dan onder 'Wi-Fi-adres'
Daarna inloggen in je router (ik wil wel helpen met dit gedeelte, maar dan moet je preciezer je serienummer van je d-link opgeven) en beide Mac adressen toevoegen.

Foto Systeemgegevens.jpgFoto Systeemgegevens.jpg

Ik heb het mac adres en andere gegevens gevonden (zie bijlage)

Info over mijn router:

D-LINK

P/N: ESL2740BB....C2G
S/N: PA05175000259

Wat mij opgevallen is tijdens het bekijken van mijn Mac adres is dat er staat ik citeer: DHPC ingeschakeld: Neen (zie bijlage)

Hopelijk kunnen we hier iets mee?

Dus... als ik het goed begrijp, je hebt problemen met je iPod, toch?!
Dan maakt het dus niets uit of DCHP wel of niet is ingeschakeld op je computer, omdat het probleem in de router of in je iPod zit...

Je hebt nu het 'serial number' en 'part number' van je Router gegeven, ik vroeg idd om serienummer (foutje van mij...) maar ik bedoelde het type. Dus bijvoorbeeld de D-Link DI-714...

Als je dat even door kan geven, kan ik je verder helpen.

Ja idd internetprobleem met mijn Ipod Touch..

Een D-link DSL 2740B router heb ik

Probeer eens in te loggen in je Router
als je adres van je router niet weet, doe je hetzelfde als bij de mac gegevens opzoeken, maar dan kijk je bij 'standaardgateway' of 'gateway'. Daarna open je je browser (Firefox bij jou) en dan ga je naar de 'site' die achter 'gateway' staat. (waarschijnlijk 192.168.1.1)

Nu moet je inloggen, waarschijnlijk volstaan deze gegevens:
Gebruikersnaam/Username: admin
Wachtwoord/Password: admin
(beide zonder hoofdletters)

Ga nu in het linker menu van je router naar 'Wireless'
Klik nu in het bovenin het scherm op 'advanced'
Als er bij 'MAC restrict mode' 'Disabled' aangevinkt is, ligt het probleem niet bij het MAC gedeelte

Als er bij 'MAC restrict mode' 'Allow' is aangevinkt, dan moet je op 'Add' klikken, en het MAC adres van je iPod toevoegen (zie vorige post voor hoe je die opzoekt)

Als er bij 'MAC restrict mode' 'Deny' is aangevinkt, moet je ervoor zorgen dat het MAC adres van jou iPod niet tussen de adressen staat die aangegeven zijn

Misschien moet je ook nog even hier naar kijken:
Ga (nog steeds ingelogd in je router) naar het kopje 'DHCP clients' in de linkerbalk
Klik dan op het kopje 'Status' bovenin het scherm
Als je iPod ook tussen de 'gebruikers' staat, zit het probleem waarschijnlijk toch in de iPod.

ff nog een vraagje: Als je met je iPod probeert in te loggen op het netwerk van de buren (of iemand anders), kan je dan wel op internet?

Ja, op een ander netwerk lukt het wel, in het begin ook op mijn thuisnetwerk maar sinds de verandering lukt het niet meer..

Ik bedoelde eigeluk dat ik met mijn ipod wel op iemand andrs zijn router kan maar bij mij thuis lukt het niet meer.. :(

ik heb het zelf de probleem maar ik kan niet vinden waar ik mn MAC moet invullen. Ik heb een Thomson modem

Waarvoor moet je een MAC adres invoeren, zit er wel een MAC beveiliging op als je het niet kan vinden en welke type (nr) is die Thomson?
Haal anders eens even een paar minuten de stroom van de modem/router, stop de stekker er weer in en probeer na 10 minuten eens opnieuw verbinding te maken met je iPod touch.

www.iPodtouchforum.tk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan