ipod touch wit scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Ik heb op mijn ipod touch 4g (ios 6.0) een wit scherm gekregen. Het gebeurde toen ik op maps aan het kijken was en nadat hij even aan het laden was ging dat grijze scherm met witte lijnen (wat betekend dat de kaarten nog niet geladen waren) over heel het scherm en niet alleen waar de kaarten horen te staan. Daarna werd dat grijs witte strepen wit met witte verticale strepen. Mijn computer herkent mijn ipod niet meer en geen een knop werkt meer. het touchscreen doet ook niks meer en als ik een harde reboot doe (home+power button 10 sec ingedrukt houden) gebeurd er ook niks.
Ik heb een jailbreak voor als dat iets ermee te maken kan hebben.
Is er iemand met een oplossing?

Wat je het beste kan doen is de iPod in DFU mode zetten en dan helemaal herstellen. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat je jailbreak een zogenaamde 'tethered' jailbreak is. Dit houdt in dat je de iPod elke keer dat hij vastloopt of opnieuw opstart moet opstarten met behulp van het jailbreakprogramma. Ik zou je aanraden om gewoon te wachten met jailbreaken totdat er een untethered jailbreak voor iOS 6 uit is, waardoor je weer zelf kan opstarten.

Je moet even je iPod aan de PC leggen, en dan 10 seconden beide knoppen (home+sleep) inhouden, na die 10 seconden laat je je sleepknop los, en houd je de homeknop nog eens 15 seconden vast. Hierna zal je PC een iPod touch in DFU mode herkennen, en kan je herstellen met behulp van iTunes.

Succes!

@Jobnij in de DFU mode krijgen werkte ook niet, ik heb hem overigens vannacht niet aan de oplader gedaan in de hoop dat dan de batterij leeg zou gaan, dat is gebeurd. Ik heb hem net tethered geboot en tot nu toe werkt hij weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan