IPv6 Adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
304
Hallo,
Sinds gister avond heb ik een ander IP-adres.
Nu kom ik tot de ontdekking dat iedere pc een ander IP-adres heeft.
Heb nu IPv6?

Groeten Djmaster329
 
Ik denk van niet.

Na verloop van tijd wordt het IP-Adres van elke computer veranderd.
Dit is normaal, het zou wel heel raar zijn als je IP-Adres ineens in een IPv6 adres veranderd.

Groetjes, WDHBGS:thumb::d:d:thumb:
 
Als je bijvoorbeeld zo'n adres hebt: 3ffe:6a88:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7344
dan heb je een ipv6 adres.
 
Raar. Want gister had iedereen nog hetzelfde IP-adres. En was is al 5 jaar hetzelfde.
 
Hi,
in een netwerk hebben de aangesloten PC's nooit hetzelfde adres, als je dynamische toewijzing van IPnummers gebruikt. De router wijst dan de IP-nummers toe, tenzij je uitdrukkelijk hebt ingevuld dat JIJ dat wilt doen; statische adressen. Een spontane overschakeling naar IPv6 lijkt me ook niet echt een verklaring.

Sommige providers laten wel het IP-nummer van je adsl-aansluiting variëren en dan nog hoeven de adressen van de aangesloten PC's niet mee te veranderen. Ik denk dan ook dat je een ander probleem hebt dan je nu beschrijft bijv. een geresette modem/router of een overschakeling naar dynamische IP-nummertoewijzing.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp. Maar het is al opgelost. Iedereen heeft weer hetzelfde externe IP-adres. Alleen wel een andere.:confused:
 
Bedankt voor de hulp. Maar het is al opgelost. Iedereen heeft weer hetzelfde externe IP-adres. Alleen wel een andere.:confused:

dan nog even afsluitend: als dit een probleem is zou je een aparte router tussen PC's en het modem kunnen zetten. Als dee situatie weer optreedt hoe je alleen maar iets aan de instellingen van de router te veranderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan