IR XP en Comm pporten

• Onderwerp starter Onderwerp starter tokje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tokje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2003
Bijna twee jaar kon ik probleemloos synchroniseren tussen mijn PALM Vx en Outlook 2000 op mijn HP A973 met XP. Nadat een paar weken geleden het hele systeem crashte heb ik alles geherinstalleerd en dat lijkt succesvol te zijn geweest. Alleen krijg ik mijn TEKRAM IRMate IR210B niet meer aan de praat. Het installeren gaat allemaal zonder problemen maar vervolgens doet het Infrarood apparaat helemaal niets. Ik krijg zelfs het idee dat de comm poorten het als geheel niet meer doen.
Wie weet raad???

MVG Tokje

Kijk eens in het BIOS van je moederbord of IRdA wel geactiveerd is, dit vind je in het BIOS meestal bij "INTEGRATED PERIPHERALS"

Ik heb in de BIOS gekeken maar vind daar niets over IR poorten. Wel staat me vaag iets bij dat op de website van tekram staat dat IR niet geactiveerd dient te zijn omdat de IR niet rechtstreeks op het moederboard is aangesloten maar via de comm poort loopt.

In dat geval is het inderdaad niet nodig om iets in de BIOS te veranderen tenzij de COMM-poorten verkeerd staan (disabled o.i.d.). Controleer a.d.h.v.d. handleiding alle instellingen nog eens.

probleem opgelost

Na van alles geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk de hele handel opnieuw geinstalleerd en wonder boven wonder het werkt weer. Vervelend was alleen dat a.g.v. de herinstallatie ik geen Windows en Norton updates meer had geinstalleerd en dat was nu net waar onze vriend MSBLAST op zat te wachten. Maar goed die is ook weer verjaagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan