Iron browser verschijnt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
970
Via Firefox browse ik tot nu toe met Google. Chrome wil ik niet gezien de privacy-inbreuk. Nu las ik over de Chrome-based Iron browser van SRWare en dat lijkt me wel wat. Die heb ik geïnstalleerd (Linux Mint 64bit versie) en het Iron-icoontje staat keurig onder Toepassingen>Internet. Als ik nu Firefox opstart krijg ik gewoon weer de Google-zoekpagina. Als ik via Toepassingen>Internet op het Iron-icoontje klik, krijg ik de Mint startpagina met bovenaan in beeld Startpagina - Linux Mint - Iron, maar niet de Iron zoekpagina die ik op internet afbeeldingen zie. Iron staat ook niet op de search engine list van Mint. Iemand ervaring met Iron?
 
Zelf gebruik ik Iron al een hele tijd. Wat ik mij van het begin nog herinner is dat, als je Iron wil installeren als standaardbrowser dat je dat alleen kunt "als administrator".
 
administrator is een Windows-term volgens mij. In Linux is dat inloggen als 'root' en dat heb ik gedaan. Je geeft dan een commando in dat begint met 'sudo'. Kreeg toen de melding dat sudo voor dit programma niet nodig is. Ik ben wel zover dat ik een Iron scherm krijg waarin allemaal lege vensters staan, maar wat ik daarmee moet snap ik niet. Heb je misschien een printscreen van het Iron scherm waar je de zoekopdracht kunt intypen? Dan weet ik in ieder geval wat ik zou moeten zien.
 
Hallo LWM,

Je spreekt zelf in de titel van je vraag over de Iron-browser en dat is correct: het is een browser. Maar, er is niet zoiets als een Iron zoekpagina.

Je spreekt ook over de search-engine lijst, maar die heeft ook niets met Iron te doen.

Zelf heb ik Iron als browser en Startpage als zoekmachine (search engine), omdat ook Startpage zo'n privacyvriendelijke naam heeft. Kijk maar in de schermfoto. Maar, omdat jij zei dat je niet Iron geopend ziet, maar de Mint-startpagina (wat is dat?) dacht ik dat je Iron wilde instellen als standaardbrowser. Iron staat toch wel al op je computer?

Iron met Startpage.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan