IRQ probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

eksman11

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Hoihoi,
ik heb een vraagje over mijn xp machientje (A7v133, athlon 900):
sinds kort heb ik een extra mem stick (128 mb) erbij, bovenop de 256 die ik al had. Nu krijg ik sinds kort als ik opstart het beruchte blauwe scherm te zien. slechts enkele milliseconden, dan wordt er weer opnieuw opgestart. het enige wat ik WEL kan zien is deze error:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
nu heb ik een beetje rondgeneusd en ik begrijp dat er verschillende oorzaken kunnnen zijn, (ik heb onlangs nieuwe SB live driver geinstalleerd bv; kan dat er ook mee te maken hebben? of is misschien mijn cooler te oud/niet goed genoeg??) maar dat het met mijn nieuwe memory stick te maken heeft lijkt mij het meest voor de hand liggend. Mijn vraag: kan iemand dit bevestigen?
Het rare is dat 9 van de 10 keer de 2e keer opstarten WEL goed gaat..
Kan het probleem verholpen worden of kan ik beter de memstick weggooien?

in spanning wacht ik af...
Eksman11

Dit ligt meestal aan een driver. Aangezien dit een probleem is dat is ontstaan na het gebruiken van een andere pendrive, zou ik eens de nieuwste drivers downloaden van de leverancier.

Het kan ook te maken hebben met de drivers voor je geluidskaart, maar als ik het zo hoor is het probleem ontstaan na installeren van een ander type pendrive.

Als je systeem niet meer wil opstarten, kan je eens de optie last known good configuration proberen of proberen de driver in safe mode te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan