irql not less or equal

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Harry
Komt het misschien omdat er nog X:\Sources\ voor het commando staat?
Of maakt dat niet uit?
 
Hoi !

Da's inderdaad het probleem !

Maar zoals gezegd, werk eerst even aan de oplossingen van@Tijs.

Is het dan nog niet opgelost help ik je graag verder indien nodig.

Greetz,

Harry.
 
@Tijs

Help!
Na het opstarten van de Hiren cd en het kiezen van MiniXP krijg ik de melding dat er geen schijf in de drive aanwezig is!

Zoals je had aangegeven heb ik een (nieuwe en lege) externe HD aangesloten op via USB op de PC.
Als ik op Retry klik, gebeurt er niets, als ik op Cancel klik wel, dan zie ik alleen de RAM-schijf en de EHD. De C: zie ik ook wel maar die is niet te benaderen.

Wat gaat er mis?:(

Lastig voor mij is dat ik blijkbaar een foute cd binnengehaald heb - alles is in het engels en das nu niet handig...:confused:

knilleske
 
Hmm... dit wordt een lastige, omdat we niet over je schouders kunnen meekijken wat er op het beeld verschijnt etc.

Start eens op zónder die externe schijf eraan gehangen. Kijk of Mini Windows XP dan wél goed opstart.
Kijk ook of je dan de C: schijf wél in kunt.

Werkt dat inderdaad, dan pas daarná de externe harde schijf aansluiten en dubbelklikken op "Mount removable" op het bureaublad. Open dan My Computer opnieuw en kijk of de schijf wordt genoemd. Is dat niet het geval, dan zul je eerst partities moeten gaan aanmaken op de externe schijf:
Start -> Run -> diskmgmt.msc
Maak het geopende schijfbeheer-venster maximaal groot.
Kijk in het onderste deelvenster bij je externe harde schijf. Er zou alleen maar "Unallocated" in het vak ernaast moeten staan.
Rechtsklik op dat vak dat daar als "Unallocated" staat genoteerd, en kies New Partition. Volg de wizard totdat je de hele ruimte als NTFS hebt ingedeeld en geformatteerd. Het zou dan ook een schijfletter moeten hebben die je in My Computer zou moeten kunnen zien daarna.

Mocht je wéér tegen problemen aanlopen (of op een gegeven moment niet meer weten wat te doen), dan kan ik je evt. telefonisch gidsen. Klik daarvoor dan op mijn schuilnaam links van deze posting en kies voor "Verstuur E-mail". Zet daar (minstens) e-mail adres + telefoonnummer in. MSN-naam zou ook handig zijn, maar hoeft (natuurlijk) niet.

Tijs.
 
Vandaag geprobeerd om de (de relevante) inhoud van de C: en D: schijf te kopiëren naar externe harde schijf.

topic-starter meldt dat de C: schijf niet gevonden wordt zodra opgestart naar Hiren's Mini Windows XP (foutmelding van Hiren's), en dus kan/kon daar niet mee gewerkt worden.
Zodra opgestart in Hiren's Mini Linux kwamen wel de C: en D: schijf boven water als /dev/sda2 en /dev/sda3, maar was de externe harde schijf weer niet zichtbaar te krijgen (niet in GParted en ook niet in File Manager).
Het betreft hier een USB-powered externe harde schijf, maar die was aangesloten op een USB-poort die blijkbaar zelf gewoon powered is, omdat mp3-spelers etc. er gewoon van opladen. Ik had dus verwacht dat de externe harde schijf zichtbaar zou zijn geweest. Misschien is dat een fout/probleem in Mini Linux.

Volgende stap kan 2 dingen zijn:
a. Er is al contact gezocht met een pc-reparateur. Die moet worden ingezet om in de eerste plaats de data veilig te stellen. Wellicht kan hij daarna een recovery proberen vanaf de recovery-partitie op de harde schijf. [Die kerel vermoedde dat het hele moederbord kapot is, maar dat is ontkracht door het feit dat Mini Linux de relevante partities van de harde schijf kan zien (en ook Windows gedeeltelijk opstart voordat het blauwe scherm ontstaat).]
b. Een poging doen met een andere Live CD, namelijk die van Ubuntu.
hier, in posting #11 staan instructie waar te downloaden, hoe te branden etc.

Wordt vervolgd.

Tijs.
 
helaas

tot op vandaag is het probleem met mijn pc nog niet opgelost....het lijkt toch ernstiger dan we dachten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan