IRQL opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspervm

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
101
Hallo,

ik ging 2 weken geleden op vakantie en kwam gister weer terug, wou mijn computer opstarten maar hij gaf een blauw scherm aan met daarop "irql_not_less_or_equal" en iets van "Stop 0x0000000A" ik kan ook niet met veilige modus op windows ik kan alleen nog bij m'n bios komen voor de rest niks weet iemand een oplossing?


Gr. jasper
 
Laatst bewerkt:
Het kan natuurlijk zo zijn dat een hardware onderdeel het begeven heeft. Ik zou beginnen met wat onderdelen te etsten, als je daar tenminste wat reserve onderdelen hebt, zoals een geheugen bankje.
 
denk je dat het een geheugen bankje is? want dan test ik het even met 2 andere, zo ja koop ik nieuwe. ik ga het even testen bedankt =)


EDIT

Net even geprobeert maar dan de geheugenbankjes die ik al heb om en om getest geen van de 2 werkt als m'n broertje wakker is heeft hij geen keus en haal ik die van hem er even uit.
 
Laatst bewerkt:
Als allebei de geheugenbankjes in de niet werkende PC kapot lijken te zijn moet je wel even uitkijken, want dan zou wel eens het mobo de veroorzaker kunnen zijn. Twee geheugen bankjes die allebei tegelijk kapot gaan zal zelden gebeuren. Dus eerst proberen met één geheugen bankje.
 
BTW dit is de code die ik krijg bij stop 0x0000000A

stop 0x0000000A (0x73007400, 0x00000002, 0x00000001, 0x804E79AA)

Als allebei de geheugenbankjes in de niet werkende PC kapot lijken te zijn moet je wel even uitkijken, want dan zou wel eens het mobo de veroorzaker kunnen zijn. Twee geheugen bankjes die allebei tegelijk kapot gaan zal zelden gebeuren. Dus eerst proberen met één geheugen bankje.

dat had ik gedaan, dus misschien moet ik dan bios updaten ofzo
 
Laatst bewerkt:
Microsoft zegt hier het volgende over: http://support.microsoft.com/kb/314063/nl
Maar als je de tekst leest komt het er op neer dat het van alles en nog wat kan zijn, incl. de BIOS. Wat natuurlijk merkwaardig blijft is dat ie het voor de vakantie wel goed deed en daarna niet meer. Als de PC de hele vakantie absoluut zeker niet aangestaan heeft moet het dus een hardware fout zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan