Irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hallo

Ben ik weer met een probleem, ditmaal vaste pc weer.
Ik heb gisteren het game "Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition" geïnstalleerd. Installatie perfect verlopen, startup lijkt ook OK, maar op het moment dat ik een missie startte, kreeg ik een bluescreen met de melding "BAD_POOL_HEADER", na wat googelen, ben ik ertoe gekomen dat ik misschien eens naar updates voor de driver moest zoeken van mijn GraKa (Nvidia GeForce 6600). Ik heb de recentste driver (september 2008) geïnstalleerd. Het game start weer perfect op, ik kan nu zelfs een missie starten en een stukje spelen, maar na enkele minuten krijg ik weer een bluescreen. Ditmaal met de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent? wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit oplos?

grz

*edit*
misschien ff bijzeggen
=> bij apparaatbeheer staan geen gele vraagtekentjes, alle drivers zouden dus aanwezig moeten zijn
=> er is onlangs GEEN nieuwe hardware bijgekomen, enkel hardware weggevallen (heb 3 hd's weggehaald van mijn raidcontroller)
=> enige software die erbij gekomen is, is anderhalve maand geleden "the godfather the game", en dat leverde geen problemen op, en nu dus de flightsim
=> besturingssysteem is win xp pro, alle updates aanwezig
=> een vriend van mij draait het spel vlotjes, op een pc met lagere specs, dus daar zal het niet aan liggen

Laatst bewerkt:
vnvnd thuisgekomen van kantoor, ik start het game terug op, alles leek ff perfect, en plots, was die BAD_POOL_HEADER daar terug:s dus aan mijn graka lag het niet, waaraan kan het welliggen? iemand?

bij een 2e poging, kreeg ik GEEN bluescreen, maar herstartte hij spontaan zonder foutmelding:s

Laatst bewerkt:
Ben ff memtest-86 v3.4 aan het draaien, misschien nog wat interessante specs meegeven:

CPU: pentium 4 3041 MHz
L1 Cache 16K 21262MB/S
L2 Cache 2048K 16524 MB/s
Memory 1023M 2639 MB.s
Chipset: Intel i915P/G (ECC: Disabled) - FSB: 202 MHz - Type : DDR-II
Settings: RAM: 269 MHz (DD538) / CAS : 4-4-4-12 / Dual Channel (Interleaed)

weet niet wat het allemaal betekent, maar misschien kan het iemand helpen om mij bij een oplossing voor de bluescreens te brengen??

test is momenteel 31% ver en nog geen errors tegengekomen

vraag me wel het volgende af, ik zie hierboven ECC: Disabled staan, wat is ECC, waarom is het disabled, mag ik het enabelen (moet via bios vermoed ik), of hoe kan ik dat zien of dat mag? wat doet het? is er een reden waarom ik dat niet zou doen?

die test is intussen dus al een tijdje achter de rug, en leverde geen errors op, all fine dus ook wat mijn ramgeheugen betreft

ben nu een CHKDSK aan het runnen, als die OOK het probleem niet oplost weet ik het toch niet meer, en hoop ik echt dat iemand van jullie een suggestie heeft,...

ook chkdsk leverde geen problemen op,... de bluescreens zijn er nog,...

plz iemand een idee wat ik nu NOG kan doen?

HD, RAM & GraKa zijn nu dus getest en goed bevonden... what else?

thats a whole lot of information.

heb het nu eens vluchtig doorgenomen, als ik vnvnd thuis kom, zal ik eens stap per stap zien wat er staat en uitproberen wat ze zeggen. Ik houd jullie op de hoogte, alvast bedankt voor de link. Ik heb al zeer veel rondgesurft over dit probleem, maar deze was ik dus nog niet tegengekomen (kwam vooral veel Duitse sites tegen,...)

ben er net begonnen met es verder te zoeken naar dit probleem sie. Maar voor ik dat topic doorloop heb ik eerst es iets anders gedaan. Eerder in dit topic schrijf ik dat ik nieuwe Graka drivers geinstalleerd heb. Dit bracht me ertoe om eens t controlleren of er toevallig geen DUBBELE drivers aanwezig zijn (heb de oude nvidia bijvoorbeeld niet verwijderd, die zijn gelukkig wel netjes overschreven bij installatie).

Ik heb dus het programma "DoubleDriver" geinstalleerd. en heb een export gemaakt naar pdf

zie http://www.lodedesplancke.be/audio/dd.pdf

nu was mijn vraag ,kan iemand es checken of daar dingen teveel in staan of niet?
van die Intel drivers (UHC) zie ik namelijk 2 reeksen staan, met een verschillend versienummer,, is daar dan 1 van de 2 reeksen teveel? of niet? zijn er ook nog andere dingen die teveel zijn volgens jullie?

thanks in advance

gisteren dus niet veel verder gekomen, ergens op die pagina die hierboven gelinkt wordt, staat oa een BSOD-manual, ik heb deze eens doorlopen, maar ik kom niet zo ver.

Wat ik eerst gedaan heb, is de BSOD terug uitgelokt, was niet zo moeilijk, game opstarten, en mijn vliegtuig crashen en hop, blue screen. echter, nu was het weer een BAD_POOL_HEADER BSOD, met als stopcode 0x00000019 van DIE stopcode is nu natuurlijk net NIETS terug te vinden in die handleiding,...

Als iemand meer relevante info over deze stopcode heeft hoor ik het zeer graag :)

ik ga vnvnd verder met het doorlopen van de andere zaken in dat topic, maar met die BSOD manual kan ik dus schijnbaar niet verder.

kan iemand van de admins eventueel het onderwerp van dit topic aanpassen naar "verschillende BSOD" ofzo? daar het blijkbaar niet alleen meer om die IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL gaat,... zo komt er misschien meer reactie

thx

Zit misschien toch nog wat van een oudere driver ofzo, ik zou met Driver Sweeper de driver die je er nu op hebt staan verwijderen en de nieuwste er (opnieuw) opzetten.
Als dat niet werkt het spel opnieuw installeren en als dat ook niet werkt het spel op nog een andere computer installeren.
Verder weet ik ook niks...

Ik had ook zo'n probleem.
Mijn probleem was de oude netwerkkaart in combinatie met de nieuwe printer die voor dit probleem zorgde, de oplossing was voor ons een nieuwe netwerkkaart, maar je kan ook de nieuwste drivers updates binnenhalen voor de betreffende hardware.
Misschien komt het door de verwijderde harde schijven? waarvan de drivers er nog opstaan en problemen veroorzaken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan