Irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdri3

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Berichten
5
Hallo,

Gisteren kreeg ik een blauw scherm te zien met de error IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL terwijl ik een mail was aan het beantwoorden. RESET knop ingedrukt en toen kreeg ik dat bij het opstarten al. Uit gezet en opnieuw aangezet en toen deed hij het.

Dus ik dacht; probleem voorbij!!

maar niets is minder waar, vandaag start ik hem weer op (na hem gister avond uitgezet te hebben) en krijg ik bij het opstarten weer dezelfde error. RESET en afsluiten hielpen niet meer.

ik heb toen alles uitgetrokken, open gemaakt, al het stof weggezogen, alleen toetsenbord, muis, beeldscherm en voeding erin gestoken en toen deed ie het weer. Dus ik dacht, het zal wel een het stof hebben gelegen of aan de hitte.

vervolgens stak ik de wireless erin en JEEEEJ weer blauw scherm. eruit gehaald opnieuw opgestart, deed hij het weer. 2 uur gewacht, niks aan de hand (ondertussen temperatuur gemeten en de RAM gecontroleerd (niks mee aan de hand)) Wireless weer ingestoken en JEEEEJ blauw scherm.

nog wat gevarieerd en het lijkt er zeer sterk op dat het daaraan ligt.

Nou is mijn vraag wat moet ik nu vervolgens doen? nieuwe netwerk kaart kopen? pc toch wegbrengen? etc...........


Windows XP sp3

bij voorbaat dank!
Ferdi
 
Waarschijnlijk een driver probleem.
Ik zou eerst maar eens kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je Wireless gedeelte.
Wat gebruik je voor je draadloze verbinding?
 
Kan mogelijk ook aan de chipset (USB dongle toch?)) drivers van het mobo liggen.
Deze ook (opnieuw) installeren(liefst nieuwste) is de moeite waard.

mvg leo
 
Alvast bedankt voor de hulp,

nee ik gebruik geen dongle.. Ik gebruik de speedtouch 120..

drivers zou inderdaad kunnen, maar dan zit ik met het probleem (altans zo heb ik bij 2 ondervonden) dat het een programma is die gaat checken welke drivers je mist en die dan wilt gaan downloaden, maarja dat gaat moeilijk zonder internet haha..

dit heb ik in ieder geval gevonden:

- NVIDIA Network Bus Enumerator driver

- NVIDIA nForce Networking Controller driver

kan ik elke versie driver van dat type gebruiken?
en als iemand me daar een link van zou kunnen geven (die ik dan op een usb stick kan zetten) en direct kan installeren inplaats van het bovengenoemde programmatje.. want mijn zoektocht heeft niks bruikbaars opgeleverd.



EDIT: Nvidia website wilt dat ik een product serie aangeef etc.. waar kan ik deze informatie op de computer vinden?


Bij voorbaad dank!!
Ferdi
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus een usb adapter.
Welk moederbord heb je?
pcwizard geeft daar eventueel duidelijkheid over.
 
Moederbord: Niet nader omschreven ALiveNF4G-DVI
Netwerkkaart: NVIDIA nForce Networking Controller
Chipset: NVIDIA nForce 430
Hardware Monitoring: Winbond W83627EHF/EHG
 
Moederbord drivers vind je hier (bovenste)
en voor de speedtouch 120 hier
Van de laatste kun je het beste de software eerst verwijderen via configuratie scherm > software.
Alle (eventuele beveiligings) instellingen moeten hierna opnieuw ingevoerd.
 
hartelijk dank!!

maar jij denkt dus dat het aan de drivers van het moederbord en speedtouch ligt in plaats van de netwerk kaart?
 
De netwerk kaart is niet in gebruik als je een draadloze verbinding hebt.
Bovendien zitten van de onboard netwerkkaart de drivers ook in bergepen bij de moederbord drivers.
 
Laatst bewerkt:
gelukt!

nu nog zien uit te vinden hoe ik um weer kan laten connecten met internet..

Hartelijk dank voor alle hulp!!

Ferdi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan