irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hughug

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hallo,

Sinds een paar dagen krijgen ik het beruchte blauwe scherm als ik mijn laptop opstart... Nu ben ik erachter gekomen dat het blauwe scherm niet verschijnt als ik mijn draadloze internetverbinding uitzet dmv een knopje aan de zijkant. Internetten lukt gelukkig wel via een internetkabel. Maar zodra ik het knopje van de draadloze internetverbinding weer omzet, dan krijg ik meteen een blauw scherm met irql_not_less_or_equal. Nu heb ik begrepen dat dit op problemen met een driver duidt. Dus ik heb mijn driver voor de WLAN opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar helaas krijg ik nog steeds het blauwe scherm. Dus dat lost het niet op. Nu las ik ergens dat het misschien aan mijn moederbord ligt? Ik durfde die niet te flashen, omdat ik niet goed weet wat dat doet en hoe dat moet. Of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen? Wie weet raad?

Nog even wat specificaties (verkregen met PC Wizard):
Acer Travelmate 290 (TM292LC)
Moederbord: Intel 855GM
Chipset: Intel i855GM
Processor: Intel Pentium M 750 @ 1500 MHz
Netwerkkaart: RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Netwerkkaart: PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

De standaard meegeleverde draadloze driver (+ utility voor netwerkverbindingen, als die erbij zat) deïnstalleren en de Intel driver + utility installeren.
Je kunt natuurlijk ook eerst even kijken op de website van de pc/laptop/moederbord fabrikant.

Intel drivers + utility voor Vista 32-bit: hier
Intel drivers + utility voor XP 32-bit: hier

Zijnotitie: Waarom vermeld je niet welke pc/laptop/moederbord je hebt en ook niet welk besturingssysteem? We kunnen die informatie hier op het forum niet 'ruiken'...

Succes,

Tijs.

Hij doet het weer! Heel erg bedankt! :thumb:

Ik heb precies gedaan wat je had geschreven. Zelf haalde ik dus de driver van de Acer website, en die gaf dus problemen, maar nu ik de driver van de Intel website heb geinstalleerd doet hij het weer zonder blauwe schermen, jippie!

Trouwens, sorry dat ik niet alle gegevens had vermeld, maar ik wist niet precies wat ik moest vermelden. Maar het is al gelukt, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan