irriitante blauwe stippelijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Berichten
124
als ik een menu item gebruik op mijn website blijft er een blauwe stippellijn zichtbaar op het scherm. Ik kan geen commando's vinden die deze laten verdwijnen. Ik gebruik FF als browser maar zie de lijntjes ook in IE 7
Wie heeft een idee hoe ik deze kan laten verdwijnen?
 
SPIKKELTJES weg bij link
in de linktag onFocus="this.blur()" zetten.

:cool:
 
irritante stippellijn

Kun je me zeggen waar ik dat in CSS moet neer zetten?
 
irritante stippellijn

De stippelijn staat contant in de list (menu) niet alleen als de link wordt aangeklikt. Onderstaande regel lost het probleem neit op!

<li><a href="#" onfocus="this.blur()">Weekrooster</a></li>

is het wel een "a href" probleem, omdat de stippelijn er contstant staat?
 
irritante blauwe stippellijn

Zo goed ben ik nu ook weer niet thuis in de code. Waar zou ik naar moeten kijken dan in de style?. Ik heb bewust de code zo summier mogelijk gehouden!
heb je nog suggesties?
 
a:focus{
outline:none;
}

of a:focus{
border:0;
}

kan ook zijn dat je een img als background voor de a href gebruikt, in dat geval probeer het eens met

img{
border:none;
}

probeer de volgende keer even een link of een afbeelding te uploaden met een voorbeeld op deze manier word het wat makkelijker om op te lossen nu is het gokken :)
 
Laatst bewerkt:
stippelijnen

Bijgevoegd bestand laat de blauwe stippellijnen zien. Het probleem is niet opgelost met de suggesties tot nu toe.
Misschien brengt dit voorbeeld wat meer duidelijkheid
 
Bijgevoegd bestand laat de blauwe stippellijnen zien. Het probleem is niet opgelost met de suggesties tot nu toe.
Misschien brengt dit voorbeeld wat meer duidelijkheid
 

Bijlagen

  • blauwelijnen.doc
    84 KB · Weergaven: 44
Dat is vaak toch 'n beetje raden als je de code niet kunt zien.
Het lijkt erop dat het niet om 'n randje rondom 'n link gaat, want dan zou in principe maar 1 link 'n randje krijgen. Het lijkt ook niet op 'n afbeelding die in 'n link wordt gebruikt, want die krijgt 'n massieve rand.
Als 't om 'n link gaat, zou outline: 0; moeten werken.
Oftewel: je moet echt 'n link naar de code geven of die hier neerzetten.
 
Een outline zal het zeker niet zijn, want die levert mini-stippeltjes, en ook rondom de hele link (en ook: alleen bij een actieve link, en ze kunnen niet allemaal tegelijk actief zijn; maar je afbeelding laat ze wel allemaal tegelijk zien).
Als ik mijn gevoel laat raden, dan zou er ergens in de css moeten staan:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]#menu a { border-bottom: 2px dotted #6A588E; }
of eventueel
#menu a { border-bottom: 2px dashed #6A588E; }[/SIZE][/FONT]
De kleurcode hierin kan niet helemaal goed zijn, want die heb ik afgetapt van je Word-document, dat wat onscherp is en verloop laat zien in de kleuren van de stippeltjes. De 2px zou ook 1px of 3px kunnen zijn; ook dat is niet goed te zien.

Om erachter te komen wat het precies is, kan je:
  1. een screenshot maken van een pagina met die stippeltjes-lijntjes > het screenshot in een tekenprogramma openen > en dan met de pipet de kleurcode opzuigen van de stippeltjes.
  2. dan terug naar je html- en/of css-code > vul de kleurcode in bij "zoeken op deze pagina", en dan zal je de dader al gauw te pakken hebben. :)
  3. of je zou op "dotted" of "dashed" kunnen zoeken.
  4. mocht het menu door een script veroorzaakt worden, dan moet je daar ook even zoeken.
Of: over de brug met een link, zoals boven gevraagd. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Ah, verse ingeving!
Het zou kunnen dat je de opmaak van alle menu-<li>'s (dus ook die van het hoofdmenu) de blauwe stippeltjes als onderrand hebt meegegeven, in plaats van alleen de menu-items van de submenu's.
Dan moet de css zich specifiek gaan richten op de submenu-items.
D.w.z. in plaats van:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]#menu li { border-bottom: 1px dotted blue; }[/SIZE][/FONT]
moet het worden:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]#menu li li { border-bottom: 1px dotted blue; }[/SIZE][/FONT]
Oftewel: dan komen er alleen stippeltjes als een <li> van het menu in de html wordt voorafgegaan door een andere <li> in het menu (= alleen als het een submenu-<li> is).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Jammer maar geen van jullie suggies heeft eht probleem opgelost. Ik heb het css bestand bijgevoegd misschien dat jullie daar meer aan hebben!!
pffffffffffffff
 
beste mensen
het is toch opgelost. Het was toch de opmerking van csshunter, dat er toch ergens een dot opdracht bij a hover stond. Niet goed gekeken dus door mij
heb het verwijderd en daarmee is het probleem opglost. Was dus eignelijk niet zo moeilijk maar had beter moeten kijken
bedankt voor jullie ondersteuning, een frustratie minder!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan