Irritant geluid van case fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

codlevi

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Berichten
88
Hallo allemaal

Ik heb een Cooler Master Elite 430 met standaard case fan en sinds gisteren komt er een heel erg irritant, brommend geluid uit alsof er zand tussen zit.
Het is niet aan een stuk door, maar je hoort het even en daarna is het weer 10 seconden weg en dan komt het weer terug.
Als ik door de gleufjes aan de voorkant van de pc (zonder dat ie open is) blaas, dan stopt het even maar komt het later weer terug.

Weet iemand wat het probleem is?
 
Hoi,

Lijkt erop dat de lagers defect zijn dus misschien tijd voor een stille nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ventilator stofvrij maken ... terwijl je toch bezig bent , meteen de ganse p.c eens zuiver maken ???

De rollementjes , of indien een goedkopere ventilator "busjes" een druppel of 4 dikke olie geven is meestal voldoende.

Neem dikke olie , en zeker geen "naaimachine olie".

Meestal is de toegang tot de lagertjes/busjes afgeschermd d.m.v. een stickertje , soms in combinatie met een afdekkapje.

Indien deze aktie op tijd wordt ondernomen "geen ingelopen lagers/lagerbusjes" , is deze interventie meestal definitief.

Als dit steeds wordt uitgesteld tot "later" , of reeds "te" lang aansleept , zal dit zo goed als zeker een nieuwe ventilator worden ...

Zuiver maken gaat het efficienst d.m.v. luchtdruk "compressor" (ventilator niet op hol laten slaan).

Indien al het bovenstaande voor u chinees is ... een nieuwe ventilator laten monteren door iemand met ervaring.

Peter
 
Hoi,

Lijkt erop dat de lagers defect zijn dus misschien tijd voor een stille nieuwe.

Kan dat al na twee maanden?

Hallo

Ventilator stofvrij maken ... terwijl je toch bezig bent , meteen de ganse p.c eens zuiver maken ???

De rollementjes , of indien een goedkopere ventilator "busjes" een druppel of 4 dikke olie geven is meestal voldoende.

Neem dikke olie , en zeker geen "naaimachine olie".

Meestal is de toegang tot de lagertjes/busjes afgeschermd d.m.v. een stickertje , soms in combinatie met een afdekkapje.

Indien deze aktie op tijd wordt ondernomen "geen ingelopen lagers/lagerbusjes" , is deze interventie meestal definitief.

Als dit steeds wordt uitgesteld tot "later" , of reeds "te" lang aansleept , zal dit zo goed als zeker een nieuwe ventilator worden ...

Zuiver maken gaat het efficienst d.m.v. luchtdruk "compressor" (ventilator niet op hol laten slaan).

Indien al het bovenstaande voor u chinees is ... een nieuwe ventilator laten monteren door iemand met ervaring.

Peter

Bedankt voor jullie moeite beide, maar het is op een heel rare manier opgelost.
Ik wou de front panel eraf halen om die case fan los te maken, daarvoor moest ik de kast een beetje optillen, terwijl ik de pc aan het staan, tilde ik de kast op en ineens was het brommend geluid weg. En het is nu niet meer terug gekomen.

Raar he?

Maar toch bedankt voor de reacties!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan