Irritant geluid video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

internett

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hallo,

Als ik runescape of max settings set gaat mijn videokaart "brommen"
Ik denk tenminste dat het de videokaart is omdat als ik op low settings speel is er niks aan de hand maar zodra ik het op max set begint mijn laptop direct meer geluid te produceren.

Ik heb een nvidia geforce gtx 660m en windows 7 64 bit.

(en ja runescape bestaat nog ja :P)

Er zijn programma's die ventilatoren harder of zachter kunnen laten draaien. Ze draaien alleen niet voor niets zo hard. Kan je enig risico op oververhitting nemen, zoek dan op Internet met "Fanspeed" naar zo een hulpmiddel.

Gezoem van een ventilator kan ook wel eens veroorzaakt worden door opeenhoping van stof, dicht raken van het lucht kanaal of doordat vuil zich aan de bladen hecht. Bij een laptop moet je dat helemaal van tijd tot tijd controleren.

Heb je dat nou meteen als je de instellingen opslaat of even later pas?

Het begin een paar minuten nadat ik de instellingen opsla, ik denk niet dat het door stof komt want ik heb deze laptop pas 2 maanden.
De temperaturen van de cores van de processor liggen meestal rond de 60 graden en die van de gpu rond de 50.

Ik heb dit probleem nog steeds, het gebeurd ook als ik andere spellen speel die wat betere graphics hebben. Kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan