Irritant videokaart probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

master1

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Hallo allemaal.

Ik zit met een zeer irritant probleem.
Ik zit al dagen op forums e.d te lezen hoe ik er vanaf kom maar niks werkt!

Ik heb er zelf amper verstand van maar het moet makkelijk op te lossen zijn.

VGA Grafische Adapter
Chipset ATI ATOMBIOS

Ik zie geen gele vraagtekens of wat dan ook staan, het irritante is dat er veel mogelijkheden zijn om dit te verhelpen, maar die werken niet.

Ik krijg nergens te zien waar mijn echte videokaart zit (en die zit erin!!).
Alleen de laptop is een keer leeg gehaald en sindsdien doet alles behalve mijn videokaart het nog.
Ook weet ik niet wat voor videokaart er nu in zit (hou me er nooit mee bezig:rolleyes:).
is er dus een manier buiten driver detective en dat soort geldvragende programma's, serieus een manier om even te kijken wat voor videokaart er nu inzit, of wat voor drivers ik moet downloaden, meer hoef ik niet te weten.

Ik hoop op een (snelle) oplossing ik ben al dagen bezig.

Die heb ik nu gedownload, hij geeft nog steeds aan VGA grafische Adapter maar ik krijg het vermoeden dat ik een ATI kaart er in heb zitten.
Er staat ook dat de Fabrikant ATI technologies is.
Maar als ik bij video kijk en dan bij stuurprogramma daar staat alleen:
Geen informatie beschikbaar voor dit item.

En wat kan ik nu dan doen? Want er zit wel een kaart in want ik heb hier spellen op gespeelt voordat de laptop leeg ging.
het enige wat ik nu nog kan spelen is Mario :P .

Ik vraag mij nu een beejte af óf je wel een 'echte' videokaart erin hebt zitten en niet zoals je berichten doen vermoeden, een onboard videochip.

Ik heb voor de rest ook niet veel verstand van computers. Maar ik vind het raar dat ik eerst spellen kon spelen die nu niet meer gepakt worden.
Maar misschien kun je hier wat mee:

Algemene Informatie :
Fabrikant : ATI Technologies
Model : Standaard-VGA grafische adapter
Bus Type : PCI-Express
Texture geheugen : 1MB

Zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van maar er moet wel een videokaart inzitten anders kon ik nu ook spellen spelen.
Een mooi voorbeeld is GTA III misschien GTA 2 ook nog die pakt die niet meer en dat deed die eerst (voor die leeg ging) altijd, want et zijn spellen van niks (maar is even als voorbeeld).

Ja, er zit altijd wel een videoadapter in, maar of dat een 'losse' of een op het moederbord zittende 'chip' is, dat wil nog wel eens wisselen en gelet op wat jij schrijft, heb jij een op het moederbord zittende videochip.
Welk merk en precies welk type laptop heb je?

Ik heb een HP Compaq 6820s met windows 7 (eerst Vista)

Laatst bewerkt:
Oke, maar kan ik er nog wat aan doen?
Drivers installeren o.i.d.
Als dat het geval is, welke moet ik dan installeren want ik snap dat driver verhaal nog niet helemaal en ben bang dat ik de verkeerde pak.

Weet iemand welke driver oid ik moet hebben, dan kan ik tenminste weer normaal gebruik maken van mijn laptop. Ben al dagen bezig nu en wil graag dat het verholpen is. Moet ik een ATI Radeon x1350 driver downloaden?

Beknopte specificaties

Schermdiagonaal
17 inch
Intern RAM-geheugen
2 GB
Type videokaart
ATI Radeon X1350

Dat las ik net op een site dus moet ik die hebben?

Je moet niet naar 'een' site gaan, maar naar de site van Compaq en daar vind je bij jouw machine de juistre drivers.

Ja maar ik bedoelde welke driver ik moest hebben.
Het is eindelijk gelukt na veel verkeerde drivers en vaak opnieuw opstarten.
Deze laptop ondersteunt officieel geen windows 7 dus moest de driver van vista hebben nu is alles weer goed! Ik merkte het gelijk al toen die was opgestart aan het beeldkwaliteit:p

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan