Irritant watermerk in me scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet je dus gewoon doen wat er staat, Windows activeren met een geldige licentie sleutel.
 
Me scherm heeft dat ook wel eens gedaan en vond ik niet irritant.
 
Hallo

Je had deze mededeling beter gestuurd naar uw systeembeheerder van uw firma i.p.v. naar ons.

Het enige dat wij kunnen zeggen is --> registreren met geldige code maar dit had je zelf toch ook al door ???

Peter
 
Ik wil jou niet tekort doen. Windows wordt vaak geïnstalleerd zonder een aangeschafte code en is dan een uitprobeer versie voor enkele weken. Er bestaan opdrachten die proberen om dat weer enkele dagen uit te stellen maar dat werkt niet altijd dus is niet de moeite. Op den duur wordt Windows ontoegankelijk.

Soms hebben laptops een bedrijfslicentie. Die moeten dan om de zoveel tijd aangesloten zijn op het bedrijfsnetwerk om opnieuw te worden gevalideerd. Een tweedehandse computer kan deze licenties natuurlijk hebben. Zoek "winver" of vul "winver" in bij Uitvoeren en kijk ook bij Systeembeheer > Systeeminformatie én bij Systeem voor informatie over de Windows versie en de status ervan. Bij Systeem kan u een voor die Windows versie aangeschafte, afgedankte of overgebleven, licentie code invullen. Deze kost op Marktplaats ongeveer Euro 20 maar is misschien nog wel ergens goedkoper.
 
Tja, dat heb je als je illegaal met Windows wil werken.
Of te wel, activeren die handel.
 
Gaat dit nog over de 'dell inspiron 5748'?
Die is volgens mij nog standaard geleverd met win 8.1 en die had/zou je probleemloos en gratis moeten kunnen opwaarderen naar Win10
 
Tja, dat heb je als je illegaal met Windows wil werken.
Of te wel, activeren die handel.

Nou nou, ik ben zelf ook tegen illegaal gebruik van dingen... Ik heb dit nooit eerder gehad en heb al een paar jaar win10
 
Nou nou, ik ben zelf ook tegen illegaal gebruik van dingen... Ik heb dit nooit eerder gehad en heb al een paar jaar win10
Dan kan je Microsoft bellen om dat probleem te verhelpen:
020 500 1500
 
Ik weet niet meer waar het over gaat maar opwaarderen zou moeten met de laptop eerst met recovery hersteld naar Windows 8.1 toch? Wat kan Microsoft helpdesk nu dan doen? Op een andere computer had jij Windows 10 al geruime tijd maar deze laptop was nieuw voor jou, toch? Heb je informatie van het systeem over de manier van de huidige activatie gekregen? Een illegale versie zal het zelfde lijken als een geregistreerde, dus iemand treft geen verwijt. Er kan een keer een melding voorbijkomen dat er een crack wordt gebruikt. Illegale sleutels zijn vaak de zelfde bij iedere gebruiker en bij Updates van Windows zit vaak een herziene lijst ervan. Dus je kan evengoed een illegale en bewerkte versie gebruikt hebben zonder dat te weten. Het irritante daaraan is dat dit soms malware in zich draagt. Weet je niet wat er nou gebeurd is, zie ook mijn eerdere bericht met mogelijkheden, installeer Windows 10 dan opnieuw om die reden. De download link komt bij het kopen van de registratie code en dat hoeft niet meer dan €20 te kosten.
 
Ik weet niet meer waar het over gaat maar opwaarderen zou moeten met de laptop eerst met recovery hersteld naar Windows 8.1 toch? Wat kan Microsoft helpdesk nu dan doen? Op een andere computer had jij Windows 10 al geruime tijd maar deze laptop was nieuw voor jou, toch? Heb je informatie van het systeem over de manier van de huidige activatie gekregen? Een illegale versie zal het zelfde lijken als een geregistreerde, dus iemand treft geen verwijt. Er kan een keer een melding voorbijkomen dat er een crack wordt gebruikt. Illegale sleutels zijn vaak de zelfde bij iedere gebruiker en bij Updates van Windows zit vaak een herziene lijst ervan. Dus je kan evengoed een illegale en bewerkte versie gebruikt hebben zonder dat te weten. Het irritante daaraan is dat dit soms malware in zich draagt. Weet je niet wat er nou gebeurd is, zie ook mijn eerdere bericht met mogelijkheden, installeer Windows 10 dan opnieuw om die reden. De download link komt bij het kopen van de registratie code en dat hoeft niet meer dan €20 te kosten.

Nee deze laptop heb ik al 5-6 jaar had hem niruw gekocht
Ik ga kijken voor wat jij zei
 
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, al was het alleen al om het feit dat ik nog niet eerder een consumenten laptop ben tegengekomen die met Win 10 Enterprise werd geleverd...
Het gaat vrijwel altijd om Home of Pro versie van Win 10.
Maar dan nog, de reden dat er nu opeens een activatie-scherm opdoemt, kan verschillen maar zoals eerder opgemerkt: daarvoor kun je contact opnemen met Microsoft.
Voor zover mij bekend maakt een Enterprise versie gebruik van een VLK ( Volume License Key ), hetgeen niet betekent dat deze om de zoveel tijd verbinding met een / het bedrijfsnetwerk moet maken zoals eerder werd opgemerkt,
dat is pure onzin.

Hoe het ook zij, als jij ervan overtuigd bent dat het een legale versie van Windows betreft => MS bellen.
Heb je deze laptop ooit geïnstalleerd d.m.v. een reeds "geactiveerde" usenet download, dan zou ik voor rond de € 20 een Pro licentie aanschaffen en een nieuwe installatie uitvoeren.
De benodigde installatiebestanden kun je gratis bij MS downloaden op deze pagina.
 
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, al was het alleen al om het feit dat ik nog niet eerder een consumenten laptop ben tegengekomen die met Win 10 Enterprise werd geleverd...
Het gaat vrijwel altijd om Home of Pro versie van Win 10.
Dat dus.

Of de laptop moet van een bedrijf zijn?

De TS zijn begin vraag is vrij summier, ik lees dat het hier nog steeds om een laptop gaat?
Gaat dit nog over de 'dell inspiron 5748'?
Dus is er al een andere topic over deze laptop?

Dus ja, meer info in je eerste bericht zou een hoop verhelderen.
 
Ik ga er van uit dat je verkeerd ge-upgrade hebt, dus met een enterprise versie in plaats van een pro.
Je krijgt dit niet werkend zo, er zal dus een win10 pro versie opgezet moeten worden
Je hebt voor de laptop gewoon een geldige win 8.1 pro licentie, dus je kan vandaar gewoon gratis updaten naar de juiste versie (en niet naar een andere versie)
 
Hallo

Ik viel hier ook over , daarom mijn reaktie in # 4 .

Hier werd niet op gereageerd door t.s.

Peter
 
Je hebt de Enterprise versie die niet is bedoeld voor particulieren, goedkope key aangeschaft ofzo?
Oftewel, hoe kom je eraan?
En Microsoft zet die VLK key's om de zoveel tijd op non actief.


Indien je die weet, haal W8.1 op met deze tool en upgrade die.
https://www.heidoc.net/joomla/techn...icrosoft-windows-and-office-iso-download-tool
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Thanks allemaal voor de reacties. Mijn probleem is opgelost, ik heb een key aangeschaft van windows pro dus dat werkt wel. Deze vraag markeer ik als opgelost!! :)
 
Deze vraag markeer ik als opgelost!!
Fijn dat het is opgelost, maar nu nog markeren (in je eerste bericht van deze topic rechtsboven de topic als opgelost zetten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan