Irritante inbelpogingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Bij het inschakelen van de hub tussen mijn PC met Windows XP-HE en mijn notebook met Windows ME komen er steeds terugkerende inbelpogingen. Ik kan nergens achterhalen welk programma dit doet.
Na het uitschakelen van de hub blijft het doorgaan. Stomvervelend!
Vraag: weet iemand de truc om dit te kunnen achterhalen?

Mijn grote dank alvast,

Pimpernel.
 
inbellen

Beste Crash,

Het is misschien niet goed uit de verf gekomen maar het probleem speelt ook bij het volledig afgesloten zijn van het web, dus met telefoonsteker eruit, dat doe ik veiligheidshalve altijd! Verder is er ZoneAlarm Pro en NAV 2004 steeds ingeschakeld bij toegang naar het web en is alles gescand op spyware met de laatste versies van Ad-Aware en Spybot.
Er moet toch ergens een programma zijn waarmee je intern, dus off-line, op je kleine netwerkje kunt nagaan waar deze inbelpogingen naar het web vandaan komen? Dat wil ik weten!

Bedankt alvast!

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Probleem eenvoudigweg kunnen oplossen door de gevraagde verbinding - één van de drie maar niet de standaard - te verwijderen in Netwerkverbindingen.
Geen schoonheidsprijs maar voorlopig wèl practisch! Er wordt bij de start nog één keer geprobeerd in te bellen, na dit uitgevinkt te hebben blijven verdere pogingen achterwege!
Het hijack-idee zal ik toch ook nog eens uitproberen, ben nogal experimenteel van aard!

Pimpernel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan