irritante melding van XP beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik heb laatst XP opnieuw geïnstalleerd op de pc van mijn schoonouders, en meteen Service Pack 2 eroverheen gezet. Niks aan de hand, werkt prima.
Eén klein ongemakje: iedere keer als de pc opstart komt er een melding over beveiligingsrisico´s, afkomstig uit het security centre. Reden: Windows Update is uitgeschakeld, omdat de pc alleen maar een internetverbinding heeft via een analoge telefoonlijn en die is niet echt geschikt voor het regelmatig ophalen van updates.
Omdat er toch nog wel eens gemaild wordt gesurft wordt op het net maakt wordt en ik het hele spul toch niet onbeschermd wil laten, neem ik zo af en toe op mijn USB-stick mee, en installeer ze dan handmatig.

Het probleem is daarmee echter niet verholpen, hoe kom ik van die irritante meldingen af?
 
Ga in het configuratiescherm naar windows beveiligingscentrum daar kan je onder informatiebronnen kiezen voor de optie "meldingen beveilingscentrum instellen".
 
ga naar configuratiescherm dan naar beveiliging,dan zie je daar iets over informatiebronnen.onderaan staat meldingen van beveiliginscentrum klik daar op en haal alle vinkjes weg.nu zullen er geen meldingen meer op je scherm verschijnen.
 
Dat zocht ik inderdaad... ik wist dat het kon, maar heb me suf gezocht waar die optie ook alweer zat. Thanx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan