irritante piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
ik heb een hele irritante piep in mijn pc zitten. het is om de zoveel tijd en dan hoor je ta tu en dan is het weer een paar minuten weg en dan weer ta tu. heel irritant.
Ik heb geen spyware en ook geen virus in me pc.
ik heb onlangs mijn hele pc opnieuw geinstalleerd (schoon) en daarna was het nog steeds niet weg.
Ik dacht eerst dat het door me router kwam, maar ook als ik die niet aan gesloten heb doet ie het.
Ik heb een 2,4ghz met 256mb geheugen en een 128mb videokaart. Het systeem zelf draait perfect en er gebeurd ook niks geks als het piepje gaat.
Heeft iemand enig idee waar het vandaan kan komen.
alvast bedankt.
groeten rene
ps. temperaturen zijn allemaal in orde volgens hwdocter en me bios.

Worden die piepjes gemaakt door het speakertje in de pc?

ja dus niet door de boxen maar echt door de pc speaker.
en nu kan ik die simpelweg loshalen, maar das niet de oplossing want dan hoor ik ook geen andere waarschuwingen meer. zoals hoge temperatuur van me processor of foutmeldingen.
heb je enig idee?
groeten rene

Kijk eens in de handleiding van je moederbord. Die kun je evt. wel op internet vinden. Of kijk of je het hier kunt vinden.

Kan het ook zijn dat je een programma hebt draaien die het toerental van je fan's controleerd? te snel of te langzaam....
Had ook eens zoiets en dat kwam daar dus weg (geluid lijkt een beetje op een politie auto ).

succes

en kwam dat door het programma of door iets anders?
ik heb 2 fans draaien en op me cpu en 1 op me videokaart.
misschien ligt het daar aan dan
hoe kan ik dat checken ik heb geen programma draaien die dat checkt namelijk

ik heb de oplossing gevonden.
Ik heb een multimedia toetsenbord en die scant (bij mij) om de 5 minuten of ik email heb. als dat zo is gaat er een lampje knipperen. Omdat de laatste week de verbinding wel goed is maar soms problemen geeft met wachtwoorden opp de mailserver van wanadoo kon het programmatje geen verbinding maken en daarom ga hij dus de piep.
opgelost dus.
groeten rene

:confused: is het niet veel handiger om door je e-mail client je mail te laten controleren.

wat is daar handig aan dan? dit programmatje is superklein en zorgt ervoor dat het ledje gaat knipperen. outlook is supergroot (vraagt dus veel meer) en laat me ledje niet knipperen. dus in mijn ogen niet veel handiger.
maar normaal gebeurd die piep ook niet. maar ik denk dat ze momenteel bij wanadoo aan het rommelen zijn, want bij het ophalen van me email krijg ik steeds dat me paswoord gevraagd wordt. en sindsdien piept ie ook.
groeten rene

Ik had ook problemen met Wanandoo mail en heb mijn login naam aangepast. Het -lite erachter weggehaald en sindsdien loopt ie weer als een trein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan