Is 2 verschillende netwerken op 1 laptop mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Heb laptop met op het werk een dockingstation. Zo zit ik daar op het lokale netwerk.

Thuis heb ik ook een netwerkje. Kan ik nu de laptop thuis op het netwerk draaien zonder de instellingen op de laptop van het werknetwerk te veranderen. Met andere woorden: kan ik 1 PC instellen voor meerdere netwerken? En zo ja: hoe? (Win XP)

Als je laptop en netwerken via DHCP werken lijkt mij dat geen probleem. Dan krijgt hij op het nieuwe netwerk gewoon de nieuwe gegevens toegewezen .

Nico :)

Thuis heb ik een router (Draytek) en op m'n werk (school) is er een groot netwerk wat op internet gaat via Kennisnet.

Draait nu gewoon op netwerk thuis, maar op werk nog niet aangesloten gehad.

Geen probleem denk je?

Thuis is er (dacht ik) het DHCP-protocol via die router.

Lijkt me geen probleem omdat over het algemeen bij grote netwerken altijd DHCP is ingeschakeld.

Weet alleen niet of je met een computernaam op het netwerk moet komen. Dat zou het enige zijn.
Maar zelfs dan zou je thuis ook IP moeten krijgen.

Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat er IP adressen op school uitgegeven worden aan de hand van MAC adressen. in dat geval zou je geen IP krijgen.

Maar je kunt het dus gewoon proberen , er kan niks foutgaan zolang er geen instellingen veranderd worden.

Nico :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan