is 430 watt genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
ik heb mijn computer bestelt met de volgende onderdelen.

i5 2500k
asrock performance p67
8 gb ddr3 1600mhz

ojmdat ik niet te veel geld heb nog niet ben nog verder aan het sparen heb ik nog een geforce 9500 gt en een voeding van 400/430 watt. en een ata 80 gb ide:P omdat de prijzen zo hoog zijn gegaan door taiwain overstroming.

is 430/400 wat genoeg? voor dit systeem en is een ata harde schijf werken die goed met spelletjes zoals call of duty black ops?

op het moederbord zit in ata ding waar je ide kabel in kan duwen.

met vriendelijke groet coolbvwes

Hoi....

Voeding moet voldoende zijn.Een 9500 vraagt niet zoveel.De schijf kan het wel aan maar je grootste probleem zal die 9500 zijn.Low/medium is max haalbare dan qua performence.

dankje voor je reactie. nja heb nog niet genoeg geld. na 1 januari krijg ik mijn loon en dan koop ik de amd 6950:D die is volgensmij wel goed toch? en ik heb wel al ervaring met computers in elkaar zette het gaat wel om een amd single core bij mij, maar ik heb over het algemeen wel veel computer ervaring.

dus hoop dat mn computer werkt. maar soms kan het toch ook dat de moederbord of processor kapot is aangekomen zonder dat je wat fouts hebt gedaan toch? dan heb je toch gewoong garantie (btw ik heb bij afuture besteld)

edit: ik bestal bij die 6950 ook natuurlijk een nieuwe voeding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij aanschaf van een 6950 zal er idd een andere voeding bij moeten.
En natuurlijk...mocht er iets niet goed zijn dan heb je uiteraard garantie.

oke dankjewel als het goed is heb ik hem woensdag. :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Onnodige quotes verwijderd.Bij een directe reactie gebruik knop:Reageer op vraag of Snel reageren.

Okidoki..

Succes:thumb:

Ik zou er toch een SATA schijf bij bestellen. De hardeschijf prijzen waren zo absurd hoog omdat de webwinkels ineens in paniek raakten door het plotselinge gebrek aan voorraad, nu het stof een beetje opgetrokken is en de paniek gezakt is stabilliseren de prijzen zich nu. Het zal echter nog tot maart volgend jaar duren voor de prijzen verder gaan dalen.

Punt is, de limiet van IDE ( = ATA) is 30mb/s, met een SATA schijf zit je al snel aan 120mb/s. De computer zal nu heel erg traag zijn omdat de hardeschijf gewoon te traag is (zwakste schakel enzo...).

Betreffende je vraag of 400/430watt voldoende is. Daar is geen duidelijk antwoord op te geven, aangezien het totaal wattage van een voeding niks zegt over wat de voeding kan hebben, dat vergeten veel mensen hier. Begin maar eens met het vermelden van merk/model van de voeding ;)

Voeding is zekers voldoene.Ongeacht merk in dit geval.
Ervaring is dat een voeding van om en nabij de 400 watt vaak maar 1 12 volt lijn hebben.Tel dan maar uit wat die zou kunnen leveren.Daarbij een 9500 vraagt haast niets.De cpu vraagt meer.

En normaal bij een grensgeval vergeet ik echt niet te vragen om welke voeding het gaat.In dit geval steek ik me handen in het vuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan