Is 60 gb ssd groot genoeg als systeemschijf voor win7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanwizzard

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Een vraag:

Is 60 gb ssd schijf genoeg om als systeemschijf te gebruiken, zonder enige schijf daarnaast?

Ik wil namelijk een computer bouwen en ik heb te weinig geld voor meer ssd dan 60 gb.

Groetjes
Stefanwizzard

Ja en nee. Ligt eraan wat je er mee gaat doen. Data opslag: absoluut niet. Zou er een paar euro bij neer proberen te leggen, en dan op z'n minst 250gb schijfje ernaast.

Vergeet niet dat Windows 7 incl. alle updates al ongv. 50% van de schijf zal opnemen (20gb ~ 30gb). Als daar programma's bij komen, loopt de schijf al vrij snel vol.

bedankt voor de reactie, voor data ga ik hem niet gebruiken...

is het mogelijk om programma's te installeren op een tweede ssd schijf die ik later bij voeg? Of krijg ik dan problemen met windows...

Voor Windows en programma's zoals Office is het genoeg. Echter zoals hierboven aangegeven, is het handig een grote schijf voor opslag er naast te hebben. Ik heb twee systemen hier, met 60GB SSD systeem schijf en daarnaast grote schijven voor opslag. 1 van de twee systemen heeft daarnaast een tweede SSD van 120GB voor mijn games en wat programma's. Opslag heb ik namelijk via het net werk op het tweede systeem.

Laatst bewerkt:
Ja maar ik heb geen opslag zoals muziek of foto's enzo. hooguit wat documenten voor school. ik heb op mijn laptop een harde schijf van 230 gb en ik gebruik zo'n 50 gb.

dus is lijkt het mij wel handig om toch een wat grotere te pakken (aangezien dit een netbook is en er geen games op staan) als ik voor 150 gb ga moet het wel goed zijn denk ik...

Als het wat losse documentjes zijn, of een paar mp3's dan kan een SSD van 60gb prima (ervanuit gaande dat windows o.i.d. er ook op plaats neemt) .. En later kun je altijd nog opslag toevoegen, dus of een nieuwe ssd erbij of een reguliere harddisk ..

Suc6! ;)

dank jullie wel

ik denk dat ik voor de ssd ga, eerst 60 gb en dan voeg ik later nog eens 60 bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan