Is 802.11b snel genoeg voor Extern Bureaublad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapdraad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik zit er over te denken om een draadloos netwerkje aan te leggen tussen mijn Laptop en PC. Ik heb een paar leuke aanbiedingen gezien, maar dit zijn allemaal 802.11b setjes.
Ik ga de draadloze verbinding met name gebruiken om met mijn laptop via Extren Bureaublad op mijn PC te werken. Is 802.11b dan snel genoeg of krijg ik daar spijt van?
Ik ga geen multimedia dingen doen, gewoon een beetje tekst verwerken.

Groeten en alvast bedankt voor het antwoord.

Jacques

Het is wel de ondergrens,want van het een komt het ander.Wat wil je zelf en welk bedrag heb je er voor over.

IK wilde er niet meer dan 50 euro voor uitgeven, maar dan zit ik wel in de 802.11b sfeer. Voor een sneller setje ben je toch gauw het dubbele kwijt.
En het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Aan de andere kant kun je beter meer uitgeven aan iets goeds dan dan je de hele tijd zit te vloeken op die goedkope rommel.

In elk geval bedankt voor je reactie

Ik ben van mening dat, zolang je geen grote bestanden wil overpompen, je best toe kan met 802.11.b. Ik maak gebruik van m'n pda met ingebouwde wifi (802.11b) om te kijken hoever m'n downloads zijn en om de bijlagen van e-mails te bekijken. Dit gaat allemaal prima.
Maar wil je later toch iets meer gaan doen, b.v. online games spelen of films bekijken vanaf je pc, dan is het misschien de moeite waard om nog even door te sparen en te kijken voor een set met een hogere snelheid. Zelfs 108 Mbps behoord dan tot de mogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan