Is AMD echt zo slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erno1102

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
mensen zeggen altijd dat intel vele malen beter is en dat AMD een soort wegwerp merk wordt gezien
ik heb zelf een AMD 8150 FX watercooled en ben het daar niet mee eens nog nooirproblemen gehad met mijn processor en mijne heeft 8 cores in plaats van dat intel maximaal maar 6 heeft
intel word naar mijn mening een beetje de hemel ingeprezen voor de prestaties die amd beter doet voor de helft van de prijs
voor games zoals : DayZ , arma 2 , arma 3 heb je wel een goede processor nodig want deze games zijn processor based
ik heb een i7 2600 gehad en mijn average FPS op dayz was 40 met ultra settings en alles
nu ik deze amd 8150 heb is er een wereld aan FPS voor me open gegaan ik zit nu op een average van 60-120 FPS
(ik ben een uitbundige DayZ speler )
waar intel het voordeel i heeft is het renderen.
intel is niet alleen gemaakt om te gamen maar ook een beetje voor het render werk
AMD daar in tegen is gemaakt en bedoeld voor het gamen ( daarom ook een beetje dat prijsverschil)
nou heb ik deze 2-5 minuten alleen maar intel zitten afzeiken maar intel is zo slecht ook nog niet maar eerlijk gezegd op het gebied van gamen 'nowhere near the AMD'

ook vind ik het prijs verschil belachelijk
mijn processor :
AMD 8150 FX watercooled 3,6GHZ tot 4,2 boost 150,00 euro 8-core 8MB
intel i7 3770K 3,5 GHZ tot 3,9 GHZ boost 283,00 euro quad core 8MB

mijn conclusie :
als je gamed en internet misschien ooit es een filmpje renderd --- GA VOOR INTEL
ga je puur voor het gamen en tja natuurlijk internetten --- GA VOOR AMD

dus mensen AMD is helemaal niet zo slecht
qua prijs is hij zlefs beter

Laatst bewerkt:
Qua prestaties ontlopen beide merken over het algemeen niet zo gek veel.
Beide presteren op bepaalde gebieden beter of minder t.o.v. elkaar.
Deze strijd is al vele jaren van toepassing, dus eigenlijk oud nieuws.
Het loont verder wel de moeite eens te vergelijken wat voor jou het beste is, afhankelijk van wat je het belangrijkst vind.

Tevens heb ik je vraag maar verhuist van videokaarten naar processors.

Dat is dezelfde strijd als:
Nederland - België
Ajax - Feyenoord
Apple - Niet Apple
Windows - Linux

:p

@edmoor

Voeg daar ook even dit aan toe: 'Windows 7 - Windows 8' xD.

Ik bedoel maar ;)

Ik heb laatst een HTPC gebouwd met AMD processor.
Werkt fantastisch.

Ik zie het eerder als AMD is voor low budget en Intel voor high end. Intel rekent relatief hogere prijzen, heeft een veel groter R&D budget en loopt dan ook voor op AMD. Maar ik vind dat AMD het alsnog erg goed doet, de FX 8350 kan niet tippen aan de i5 4670k maar komt wel in de buurt! (stroomverbruik erbuiten gelaten). Ook in de lagere prijsklasse (€100) vind ik dat AMD het goed doet, zet de fx-6300 maar eens tegenover een i3.

<€200 AMD
>€200 Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan