is asus p5k-vm ook voor games

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
370
ik wil nieuwe onderdelen voor mijn pc en volgensmij is het moederbord ook belangrijk voor games en om de prijs nog beetje laag tehouden wou ik een onboard videokaart ja ik weet het niet goed voor games maar de videokaart koop ik later nog en ik wou dan een goed moederbordje hebben

hopelijk kan iemand mij helpen

kvbmaster
 
In principe kan je met ieder moederbord gamen, alleen hebben de duurdere borden vaak wat extra features die een gamer graag wilt hebben. Bijvoorbeeld ondersteuning voor SLI/Crossfire of extra Sata aansluitingen.
Met een on-board videokaart kun je inderdaad niet gamen, dat klopt.

Het bord wat jij aangeeft heeft dit bijvoorbeeld geen SLI/Crossfire en heeft ook maar 1 PCI-e x16 slot.
En waarom een mATX bord eigenlijk ?
 
geen idee ik vraag ook alleen maar welk moederbord goed is welke is dan beter?:)
is dan asus p5k beter?
 
Laatst bewerkt:
Meer info zou geen kwaad kunnen;)

Zoals:
Wil je onderdelen van je huidige systeem gebruiken? Zoja, welke zijn dit dan?
Wil je sowieso een andere processor? Zoja, welke dan?
Wat wil je er aan uitgeven?
 
Wil je onderdelen van je huidige systeem gebruiken?
ja mijn hardeschijf en cd speler

Wil je sowieso een andere processor?
ja een intel core 2 dual e8400 of quad q6600

Wat wil je er aan uitgeven?
geen idee kep genoeg geld ervoor:p

greetz kvbmaster

die aansluitingen van hardeschijf en cdspeler zijn Ultra DMA ofzoiets:p
 
Laatst bewerkt:
Je brengt me een beetje in de war:confused:

Als ik het goed begrijp wil je een geheel nieuw systeem (buiten de HDD en de CD-speler).
En dan is het ook nog tijdelijk?
Geen geld of geld genoeg?

Je hoeft het achterste van je tong niet te laten zien maar een budget is voor ons toch wel handig te weten.
 
Een cd-speler ? Neem dan een DVD-brander. Dan kun je ook spellen die op DVD staan spelen (wat vandaag de dag niet vreemd is), en gelijk DVD's branden. Prijstechnisch zit er weinig tot geen verschil tussen. Hardeschijf zou ik vervangen door 1 met een Sata II aansluiting.

Kijk anders een naar deze opstelling:
http://www.hardware.info/pcadvice/bpmfZ5tkag/viewconfig/
 
ja dan vervang ik gewoon alles want als ik een nieuwe koop met dat allemaal erin ben ik volgensmij duurder uit dan als ik nieuwe onderdelen koop en ik heb volgensmij maar 1 of 2 spellen op cd want ik downlo*d alles ik weet niet of ik dat hier mag zeggen dus doe maar met een *:p

ik wil nu niet zeuren hoor maar ik heb eigenlijk nog niet echt een goed antwoord op de vraag van het moederbord:p

greetz,
kvbmaster
 
Laatst bewerkt:
nou daar zit niet echt een dicht in de buurt van emmen:p

en xxrene
ik wil inderdaad de hdd en cdspeler weergebruiken
en op het moeder wil ik graag een onboard videokaart die ik dan tijdelijk kan gebruiken want dan spaar ik ondertussen voor de 8800 gtx
en voor het moederbord wil ik maximaal 200 euro voor betalen

en zou dan niet dit moederbord redelijk zijn: Asus P5E-VM HDMI
het heeft een goeie onboard videokaart (voor zover het goed is van de onboard kaarten)
kan intel core 2 dual e8400 of een quad 6600

wat denken jullie?

greetz,
kvbmaster
 
Het is een mogelijkheid, al vind ik het totaal niet logisch.:confused:
 
wat is er dan niet logisch aan als ik vragen mag?
en zou dat moederbord een goeie zijn
 
Gamen met een on-board geval is gewoon onmogelijk, die dingen zijn bedoelt voor office werk.
Hoe lang denk je nodig te hebben om voor die GTX te sparen, anders kun je beter iets anders nemen en dan bijvoorbeeld een Crossfire/SLI setup nemen. Iets wat met het door jou aangegeven bord niet mogelijk is. Ook ondersteund het bord geen PCI-e versie 2 dus toekomst zeker is het bord allerminst.

En wat is het probleem dat die shops niet in Emmen zitten ? Ze hebben tegenwoordig ook een postbode, neem aan dat die ook in Emmen bezorgt. :p
 
ja shops hebben ze in emmen wel en een postbode ook alleen daar heb ik ook al is problemen mee gehad dus dat doe ik liever niet weer en nou ik denk dat ik dat geld wel heb in een maand maar het is dus dat mijn pc kapot is en ik graag een nieuwe wil dus ik ben alweer opzoek gegaan naar een moederbord en deze heeft sli:p
Asus P5N32-E SLI Plus
alleen zit er wel een geluidskaart op? lijkt mij wel alleen met de plaatjes zie ik het niet
en welke videokaart zou je aanbevelen dat ik wel games kan spelen want is die 8800 gtx niet een beetje overdreven? maarja dan heb je wel wat:p
 
Dit bord heeft inderdaad SLI, maar vanwege de gebruikte chipset worden de "toekomstige" Intel CPU's (45nm) niet ondersteund. De E8400 zal dus niet werken. Je ziet dat ieder bord wel wat heeft of niet heeft.
Qua moederbord is een P35 chipset wel een goede keuze en als je helemaal bij wilt zijn de X38 chipset (beiden Intel).
Bijvoorbeeld de Asus P5K (Intel P35). http://www.asus.nl/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534&l4=0&model=1637&modelmenu=1
Onboard geluidschip is zover ik weet op ieder hedendaags moederbord aanwezig.

Wat de 8800GTX betreft, persoonlijk denk ik dat je beter voor een 8800GT kunt gaan of een 3870 van Ati. De laatste is iets trager maar ook iets goedkoper. Dan kun je over een jaar of anderhalf jaar weer upgraden naar iets nieuws.
 
owh oke dat is het antwoord waar ik op wacht dus dit word het:
asus p5k
intel core 2 dual e8400
Cooler Master Elite 330
DDRAM 2GB DDR2 PC6400 800MHz
geforce 8800 gt of bij een pc winkel zeiden ze dat de asus 8800 gt 10 % sneller is en goedkoper klopt dit?
zoals deze:http://www.graficall.nl/Product~id~5953-Asus-EN8800GT-HTDP-1G-1024MB-PCIe.aspx of http://asus.hardware.nl/p/ASUS/EN8800GT+TOP%2FG%2FHTDP%2F512M
Recom Power Engine 550W

die voeding is vogensmij wel goed maar als iemand anders een beter weet:D ik wil als maximum 150 euro geven voor de voeding

greetz,
kvbmaster
 
Laatst bewerkt:
De Asus videokaart zou sneller kunnen zijn als de kloksnelheid hoger is dan van de andere kaarten, maar anders kun je hem altijd nog handmatig overklokken. Dus als de Asus goedkoper is kun je beter die nemen. De 1GB versie waarna jij ook linkt is zinloos, aangezien de prestatie winst 0,0 is op dit moment, en die is 299,- Euro. Wel een tikkeltje duurder.

Wat de voeding betreft. De Recom heeft wel wat weinig kracht op de 12v lijn, daarom zat ik de denken aan deze:
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05550

Recom: 32 ampere
Antec: 54 ampere

Dan weet je zeker dat je voeding geen problemen zal geven.
 
Laatst bewerkt:
ja das wel een goeie ik wou liever een zwarte maarja het is toch de aan de achterkant:p dus bedankt vraag is opgelost:p
nog ff snel vraag je over die videokaart die asus 8800 gt heeft dit:
Geheugen
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB
Grafische adapter, soort geheugen DDR3-SDRAM
Geheugenbus 256 bit
Kloksnelheid geheugen 2000 MHz
Processor
Grafische processor NVIDIA GeForce 8800GT
Processor-kloksnelheid 700 MHz

en die van geforce 8800 gt heeft dit:
Geheugen
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB
Grafische adapter, soort geheugen GDDR3-SDRAM
Geheugenbus 256 bit
Kloksnelheid geheugen 1800 MHz
Processor
Grafische processor NVIDIA 8800 GT GPU
Processor-kloksnelheid 600 MHz

de klok snelheid en processor snelheid van de asus versie is meer dus is die dan ook beter?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan