Is beeldscherm stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snappie01

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Ik heb onlangs een oud computertje gekregen voor mijn zoon. Packard Bell met windows 98. Mijn zoon heeft wat knoppen ingedrukt en vervolgens blijft het scherm zwart.
Beeldscherm SlimView 515 (Packard Bell). Zie wel dat hij stroom krijgt maar daar blijft het bij. Het lampje wordt heel even groen bij aanzetten scherm maar springt daarna weer na geel. Het scherm doet helemaal niets. Heb het scherm al eens aan een andere pc gehangen maar dit heeft geen effect. PC lijkt verder in orde want als ik hier een ander beeldscherm aan hang dan functioneert hij prima. Heb alle kabels al een los gehaald etc.

Voor mij (leek) is het een misterie.

Als je dan je muis beweegt of op de spatiebalk drukt, springt hij dan wel aan (verspringt het lichtje ook vaan geel naar groen ) ?

Druk ook eens op de linkse knop van de 3 knoppen , kom je dan ook in het OSD menu van het beeldscherm.
Als dat lukt zet hem dan eens terug naar fabrieksinstellingen.

Als je dan je muis beweegt of op de spatiebalk drukt, springt hij dan wel aan (verspringt het lichtje ook vaan geel naar groen ) ?
Hij doet helemaal niets als ik met muis beweeg/toetsenbord gebruik.

Druk ook eens op de linkse knop van de 3 knoppen , kom je dan ook in het OSD menu van het beeldscherm.
Als dat lukt zet hem dan eens terug naar fabrieksinstellingen.
Je bedoelt het beeldscherm? kent 4 knoppen menu / enter 2 knoppen adjust.
Als ik op menu druk gebeurt ook niets

Probeer het volgende eens.
Haal de videokabel los van je beeldscherm.
Dus er zit alleen maar de stroomkabel aan.
Zet dan je beeldscherm aan, wat doet hij dan , krijg je ook een beeld op het scherm ?

Geen beeld op scherm

Sorry is inderdaad niet duidelijk. Het beeld blijft zwart. lampje springt even groen op en vrijwel meteen weer op geel.

beeldscherm aan zonder aangesloten videokabel en dan nog een zwart scherm.
Dan zou ik er maar afscheid van nemen en een nieuwe kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan