Is C-schijf zomaar te verwisselen voor andere C schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hageheld

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Een oudere vriendin van me is net gestart met leren op internet te zijn. Ze heeft daarvoor een oude pc gekregen, maar helaas begint de videokaart kuren te vertonen, het geluid is al uitgevallen en de pc start zeer langzaam op. Ik heb nog een oude pc staan. Beide pc's draaien op windows 98 (dus mijn oude en die van de vriendin). Ik wil echter de harde schijf van de oude pc zelf houden. Kan ik nu de harde schijf van de pc van mijn vriendin gewoon overzetten in mijn oude pc? De pc van mijn vriendin is een pentium III 450 mghz en mijn oude die ze nu krijgt is een pentium II 350 mghz. De schijf van mijn vriendin is iets van 7 gb en in de pentium II zit er een van 4,7 gb (deze wil ik dus zelf houden). De vriendin krijgt wel een ouder type pc terug, maar met goed werkende videokrt, audiokrt en cd-brander. Herkent de pc na het verwijderen van de C schijf (4,7 gb) en herplaatsen van de andere schijf (7 gb ) meteen de overgezette schijf als C schijf en kan ik dan bij alle bestanden of moet er meer gebeuren?

Gaat waarschijnlijk niet werken omdat de moederborden verschillen.

Je zult dus zoiezo een schone Windows-installatie moeten doen en kan de harde schijf van de pc van je vriendin dus blijven zitten. Je bent dus dan wel alle data kwijt zijn, mochten er geen meerdere partities zijn.

Laatst bewerkt:
Je kan proberen(wel een en ander aan drivers bij de hand)Windows 98 heeft bij mij er nooit moelijk over gedaan

Dank voor de reacties. Ik ben niet zo'n crack in dit soort dingen :o ,maar als ik het goed begrijp dan moet ik het gewoon proberen. Mocht het niet lukken dan ligt het aan het moederbord en kan ik de oude schijf weer terugzetten en dan doet alles het weer. Toch?

hageheld zei:
Dank voor de reacties. Ik ben niet zo'n crack in dit soort dingen :o ,maar als ik het goed begrijp dan moet ik het gewoon proberen. Mocht het niet lukken dan ligt het aan het moederbord en kan ik de oude schijf weer terugzetten en dan doet alles het weer. Toch?

Dat klopt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan