is ccleaner echt heel goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxboy

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
ik wil even weten of ccleaner 100% veilig is ik heb ook weleens easy cleaner gebruikt en toen had hij iets weggegooit toen kon ik niet meer op mijn computer toen heb ik hem laten maken maar ik wil niet dat dit nog een keer gebeurt dus weten jullie of ccleaner 100% veilig is???
alvast bedankt!

weet je dat 100% zeker!
heeft er nog nooit iemand problemen mee gehad??

Laatst bewerkt:
Ja zeker, er zijn vele duizenden die er gezeur mee hebben gehad.
Alleen.................. die deden dingen met Ccleaner die ze niet hadden moeten doen.

Als je Ccleaner hebt gedownload en je volgt dit:

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en wacht tot de klus is geklaard, klik vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan op fouten". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde fouten".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt:thumb:.Ik ga het straks even testen.Ik zal hier nog wel schrijven of het gelukt is.

Voor de zekerheid: we hebben het over deze tool. Download middels witte pijl in groen vak rechtsboven.

Gewoon in de verkenner, staande IN de map van Ccleaner, een nieuwe map aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan