Is de Celeron 356 echt zo'n slechte processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo

Ik wil een nieuwe pc kopen, Maar heb niet zoveel verstand wat er binnen in allemaal zit. Maar ik kreeg van iemand te horen dat Celeron processors slecht zijn! Is dit waar of niet?

Celerons zijn niet "slecht" in de zin dat ze snel kapot gaan of op een andere manier onbetrouwbaar zijn.... het zijn solide cpu's..... Een Celeron is een "kale" of uitgeklede P4.... minder cache,etc. en daardoor ook trager dan een "echte" P4.... Maar daarentegen heb je zo'n ding compleet voor rond de € 50...... En behalve als je een "heavy gamer" bent of als je de hele dag films bewerkt, zul je weinig van het "snelheidsprobleem" merken......

Celerons zijn niet "slecht" in de zin dat ze snel kapot gaan of op een andere manier onbetrouwbaar zijn.... het zijn solide cpu's..... Een Celeron is een "kale" of uitgeklede P4.... minder cache,etc. en daardoor ook trager dan een "echte" P4.... Maar daarentegen heb je zo'n ding compleet voor rond de € 50...... En behalve als je een "heavy gamer" bent of als je de hele dag films bewerkt, zul je weinig van het "snelheidsprobleem" merken......

Oke dus ik kan dus met een Celeron gewoon lang gamen,muziek luisteren,videos bewerken & kijken etc. ? zonder dat er problemen ontstaan? of dat ie dan vast loopt?

Je kunt met een Celeron net zo goed [en net zo lang] naar muziek luisteren, video's kijken, enz. Bij zeer zware games zal hij iets minder presteren, hoewel games meer afhangen van de prestaties van je videokaart dan van je CPU. Bij films bewerken [bijvoorbeeld het converteren van een avi naar dvd], zal hij er iets langer over doen, omdat dit wel helemaal door de CPU wordt afgewikkeld, maar dat verschil ga je ook niet merken... Als er een goede koeler op staat, zul je geen problemen met een Celeron hebben [maar dat geldt voor ELKE processor!].

Muziek luisteren en surfen op het net en werken met Office en dergelijke zijn absoluut geen probleem.
Lichtere games ook niet, maar voor de nieuwere waar zware eisen voor zijn kan je het wel merken.
Video's bewerken hangt er een beetje van af hoe professioneel je het doen, af en toe een klein videootje in een moviemaker-achtig programma is ook geen probleem.

Prima pc!:thumb:

Tuurlijk niet het beste van het beste, maar voor games als GTA SA ruim voldoende.
Ook lekker grote hardeschijf ( 250 GB ) en intern geheugen ( 1024 MB RAM ).
En videokaart is goed genoeg.

IK.... [maar wie ben ik] zou deze doos NIET kopen [je had beter 2 weken geleden die PC bij Aldi kunnen kopen voor € 80 meer]..... Waarom niet? Omdat er Vista op staat en dat heeft, om soepel te draaien [tenzij je, zoals enkele vrienden hier op het forum weet hoe je Vista helemaal kunt strippen en tweaken] 1024MB nodig.... die zit er ook in, maar de helft wordt gebruikt door je videokaart [512Mb shared memory]........ het lijkt mij dat dit een erg tegenvallende slome doos is.......

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat jouw budget is natuurlijk, maar waarom bij Dixons kopen, veel te duur man. Er zijn zat winkels waar je een beter systeem krijgt voor dat geld. Voorbeeld is deze P4 bij Alternate Deze kost dan wel 100 euro meer, maar dan heb je wel een Intel® Core™ 2 Duo E4300 die alle games aan kan. Je koopt er met een half jaar een knappe videokaart bij en je kan voorlopig een paar jaar vooruit. Bovendien dien is die Intel® Core™ 2 Duo E4300 een overklok beest waar geen 1 cpu tegen kan.

Geheugen videokaart wordt gedeeld met ram, verkeerd gegeken.

Het hangt er af hoeveel je te besteden hebt, er zijn zeker stukken betere voor wat meer maar als je het geld niet hebt houdt het op, of je gaat 2e hands.

Prima pc!:thumb:

Tuurlijk niet het beste van het beste, maar voor games als GTA SA ruim voldoende.
Ook lekker grote hardeschijf ( 250 GB ) en intern geheugen ( 1024 MB RAM ).
En videokaart is goed genoeg.

Oke, Dus als ik GTA San Andreas installeer kunnen er makkelijk nog meer games bij? zoals: Need For Speed Carbon? en The Sims 2? zou er dan nog genoeg geheugen zijn voor ongeveer 220 videos en meer dan 400 plaatjes? en heel veel muziek?

Die games passen wel op de harde schijf, en als die 220 video's in avi format zijn met een maximum van 700 MB per stuk, passen die er ook op evenals 400 jpegs.... en een aantal mp3's, maar dan is de boel ook vol....

Maar het spelen van die games is een ander verhaal.... Lees nogmaals boven...... Er zit een video kaart in die gebruikt maakt van "shared geheugen" en dat is traaaaaag..... en bovendien heeft Vista dan zo weinig ruimte dat de pagefile waarschijnlijk vaak moet worden aangesproken..... en die is ultratraag...........

250 GB is een prima schijf, en daar past echt veel op.
Al die games die je noemt kunnen erop qua schijfruimte.
Maar hoe groot zijn die videootjes ongeveer? En wat is heel veel muziek?

Let wel, als je meer geld hebt kan je kijken naar de tips gegeven door anderen hier, die pc's zijn een stapje hoger, maar daarmee wel ook weer duurder.

En er zit geen monitor bij he, dat weet je?

En ( wat ik eerst ook niet zag ), het geheugen van je videokaart ( 512 MB ) wordt gedeeld met het intern geheugen van je pc ( 1024 MB ). Plus dat shared geheugen langzamer draait.

Sorrie, Maar ik raak een beetje in de war :( Ik weet nu echt niet wat ik het beste kan gaan kopen. Ik denk ongeveer wel wat u nu weet wat ik wil hebben. Weet u misschien niet wat het beste is om te gaan kopen. Is misschien een dell niet goed ofzo? Kan u mij een beetje meehelpen met zoeken voor een pc? :thumb: (PS) Ik werk veel met het bestand WMV. bestand. En ik ben van plan om veel filmpjes te bewerken in Windows Movie Maker..

Voor 500 kan je inderdaad ook wel een leuke DELL hebben.
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_better?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Bv de E521, 590 incl levering, maar je krijgt (tijdelijk) 70 euro korting als je via internet besteld. dus zo'n 520, wat krijg je;
Processor - AMD AthlonTM 64 X2 dual-core processor 4200+
Besturingssysteem - Legitieme Windows VistaTM Home Premium
Geheugen - 1024MB DDR2 533MHz
Harde schijf - 320GB SATA (7200rpm)
Optisch station - DVD ± ReWriter Dual Layer
Grafische kaart - 256MB PCI Express ATI X1300 Pro Grafische kaart
Service - 1 jaar Collect And Return Support

Op alle fronten een betere PC dan die PACKARD BELL.
N.b. zelf zou ik niet zo snel een Dell kopen...

Je had voor die Aldi PC moeten gaan eigenlijk.

Dees is goed en volgens mij bauwt alternate ze ook in voor een zacht prijsje en kan je de Computer laten bezorgen of afhalen,

Geen OS (Xp of Vista) en een voeding van Trust voor 15 euro... Brrrr.

De Video Kaart in je voorstel is in ieder geval wel veel beter, gokje 35%, dan die X1300 in de Dell.
Met die 7600 GT kaart zou de Dell zo'n 25 euro duurder zijn maar wel direct een heel stuk interessanter.

{Edit}
Heb nog wat verder gezocht, maar 'Kant en Klaar' PC voor 500 met een beetje video kaart zijn toch lastig te vinden.
Die Dell lijkt opeens nog helemaal niet zo slecht als ik het vergelijk met al dat andere wat ik tot nu toe heb gezien.
Om op de 500 euro te blijven hadden ze er eigenlijk een 7600 GS in moeten zetten. Circa 37 Fps tegenover de 23 Fps van X1300 in Doom III. Ter vergelijking de 7600 GT komt tot circa 40 Fps (Doom III).

Laatst bewerkt:
Voor 500 kan je inderdaad ook wel een leuke DELL hebben.
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_better?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Bv de E521, 590 incl levering, maar je krijgt (tijdelijk) 70 euro korting als je via internet besteld. dus zo'n 520, wat krijg je;
Processor - AMD AthlonTM 64 X2 dual-core processor 4200+
Besturingssysteem - Legitieme Windows VistaTM Home Premium
Geheugen - 1024MB DDR2 533MHz
Harde schijf - 320GB SATA (7200rpm)
Optisch station - DVD ± ReWriter Dual Layer
Grafische kaart - 256MB PCI Express ATI X1300 Pro Grafische kaart
Service - 1 jaar Collect And Return Support

Op alle fronten een betere PC dan die PACKARD BELL.
N.b. zelf zou ik niet zo snel een Dell kopen...

Je had voor die Aldi PC moeten gaan eigenlijk.

Ja maar als ik voor die dell ga van 500 euro dan moet ik ook nog 89 euro verzendkosten betalen + BTW dat word dan een groot bedrag!

Ja maar als ik voor die dell ga van 500 euro dan moet ik ook nog 89 euro verzendkosten betalen + BTW dat word dan een groot bedrag!

Ze hebben bij Dell vaak acties dat verzendkosten gratis zijn, daar kan je prima op wachten.

En die ATI X1300 Pro is goed genoeg voor GTA San Andreas, NFS Carbon, The Sims en dat soort games.
Ook Battlefield ed. zullen en prima op draaien. Maar niet op de hoogste instellingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan