Is de code gevonden met winkeyfinder legaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb vanmiddag een pc gekocht met vlgs. de verkoper een legale versie van windows xp erop. De code zat er niet bij maar die heb ik gevonden met winkeyfinder. Bij registration sond O.K.
Is de code dan legaal of moet ik dat nog ergens anders uitzoeken?
mvrgr. Kanyarat.

De code die je hebt achterhaald is gewoon de gebruikte code. Zegt niet over legaal of illegaal.

Als de pc is geleverd met OEM vesie van Windows zit er altijd een sticker achterop. Anders moet je een CD hebben met certificaat.

Geen sticker en geen cd. Als ik microsoft bel en ik geef de code door, kunnen zij dan zeggen of die legaal is?

Als je Windows geactiveerd is met die key en je kan gewoon updates downloaden kan je er vanuit gaan dat hij legaal is.

In principe is elke key legaal, maar die van internet zijn vaak 1000x gebruikt, dus die bannen ze dan.

Microsoft bellen kan altijd, maar als alles goed werkt, waarom zou je dan bellen? Je kan er wel vanuit gaan dat het legaal is dan.

****! Illegaal dus. Nou ja, op zoek naar een betaalbare legitieme versie dan maar.

Zou toch even terug gaan naar de verkoper.
Even dreigen dat je het bij Microsoft meld helpt denk ik wel. ;)

Enige tijd terug zijn de validatieregels omtrent OEM versies nog verstrengd door MS, maar
het is ook best mogelijk dat de key code die bij jouw windows hoort al illegaal misbruikt is door gebruik te maken van een key generator bijvoorbeeld. Microsoft ziet dat een bepaalde key veel gebruikt wordt en zo komt die dan op de zwarte lijst te staan.
Terwijl jij nu wellicht de originele en legale windows hebt, ben je natuurlijk wel de pineut omdat jou key al op de zwarte lijst staat.
Ik had nog niet zolang geleden hetzelfde voor met mijn Kaspersky antivirus: vers uit de winkel van een respectabel verkoper bleek die key al in gebruik te zijn. Binnen het uur na mijn email heb ik een voorlopige key ontvangen (mijn licensie verviel die dag). De dag nadien een gloednieuwe commerciële key ontvangen.
Ik verwacht niet anders van Microsoft als je je aankoop kan bewijzen.

Het feit dat je géén CD hebt gekregen bij je PC zou ook kúnnen betekenen dat de PC voorzien is van een verborgen recovery-partitie, maar het feit dat je zelf op zoek moet gaan naar je eigen key code blijft vreemd.
Ik sta dus achter het advies van Jozo.
Loop eens langs de verkoper en leg je situatie uit, maar blijf nog even vriendelijk en geef hem nog het voordeel van de twijfel zolang niet vast staat dat het probleem wel bij de verkoper ligt. Misschien kan/wil die je verder helpen, en anders inderdaad zelf rechtstreeks contact nemen met Microsoft. Je hebt er genoeg voor betaald, toch!
Laat nog eens weten hoe het afloopt. Suc6!

Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar de verkoper was een prive persoon. De pc is verder prima en zeker niet te duur, alleen windows was in tegenstelling tot de verkoopbabbel illegaal. Dus maar op zoek naar een betaalbare legale versie:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan