Is de Partitie te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brancoli

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Geachte,

Gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid (vanuit Windows7) de nieuwe Windows10 Technical Preview gedownload en geïnstalleerd. Na enig rondkijken en ontdekken ben ik via de Rollback terugegaan naar het vertrouwde Windows7.
Echter, vanmorgen ontdekte ik dat er een partitie bij was gekomen (zie bijlage)partities.jpg

Mijn vraag is tweeledig:
1. de nieuwe partitie F heeft de naam SYSTEM en is gisteren aangemaakt toen ik W10 heb gedownload. Kan deze partitie straffeloos worden verwijderd?
2. als de partitie verwijderd kan worden: hoe doe ik dat?

Bij voorbaat dank,
Brancoli

Bedankt voor het advies. Ik begrijp dat ik de partitie moet formatteren. Alleen als ik dat wil doen krijg ik de melding: "Windows is not able to complete the format."
Heeft u enige idee waarom dit niet lukt?

ScreenHunter_95 Jan. 27 15.52.jpg

Niet formatteren maar verwijderen via schijfbeheer. Dat is dit niet.

Dat had ik geprobeerd maar "Delete Volume" is grijs en niet te activeren: ScreenHunter_95 Jan. 27 16.24.jpg

Hmmm, ok, dan zal het blijkbaar toch niet te verwijderen zijn. Als ik zo trouwens kijk op je screenshot van schijfbeheer (diskmanagement), dan ziet het er naar uit dat het de kleine systeempartitie van Windows 7 is. Er is namelijk geen andere kleine systeempartitie. De vraag is dan eigenlijk waarom die zichtbaar is geworden.

Je kunt de systeempartitie wel weer onzichtbaar maken. Dat doe je zo: Zoals in het screenshot --> Change drive letter and paths --> remove --> ok

Ah, nu kan ik Delete wel activeren maar krijg deze melding: ScreenHunter_95 Jan. 27 16.33.jpg
"Windows cannot delete the active system partition on this disk"

Dat bevestigd dat dit de kleine systeempartitie is van Windows 7, aangezien deze actief is. Is het wel gelukt om hem te verbergen?

Ja, de F is weg ScreenHunter_95 Jan. 27 16.37.jpg maar de partitie is echt ontstaan nadat Win10 was gedownload. Dat moet dan toch te verwijderen zijn?

De grap is dat de partitie niet is ontstaan door Windows 10, deze is zelf door Windows 7 geplaatst alleen is die waarschijnlijk zichtbaar geworden door Windows 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan