Is de router dood? (check)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Beste mensen,

Mijn vader heeft een XS4ALL 20mb aansluiting inclusief de standaard fritzbox router.
Zijn besturingssysteem is windows 7/HP/64B

Het probleem is als volgt...
Al ongeveer sinds een maand hapert het internet, soms geen verbinding, soms wel verbinding. En dan valt het internet een halve dag uit.
En sinds een dag of 2 licht het internet er helemaal uit.

Het eerste wat opviel is dat de netwerklocatie automatisch naar openbaar netwerk springt. Het is een thuisnetwerk. Zo stond het internet ook ingesteld.
Toen kwam ik erachter dat De router niet te bereiken was via 192.168.254.1
Ook kwam ik in ipconfig /all geen standaardgateway of subnetmask tegen en is het medium ontkoppeld.

De lampjes op de router branden alle 2 ("power" & "Wan")
De netwerk drivers zijn geherinstalleerd zowel op 2 nieuwe installaties van Windows (7)
Ik heb alle netwerk kabels nagekeken en vervangen,
Pingen naar de router gaat dus uiteraard ook niet.

Bij basis netwerk gegevens staat dat de verbinding van PC naar router wel aanstaat maar dat het internet (standaard gateway & subnetmask) uitsaat en dus een rode kruis bevat.

Start > Computer beheren > Apparaatbeheern > Netwerkadapter staat geen geel uitroepteken.
Ook heb ik geprobeerd het modem te resseten (10seconden ingedrukt)

En een beetje vergeven moeite,
Ook heb ik de isra en splitter aansluitingen gecontrolleerd aangezien netwerkgegevens aangaf dat het internet ontoereikbaar was. Maar dat moet ook gewoon werken wbt de bekabeling.

Voorzover mijn kennis is ie dood,
Ik wou dit tog nog ff vragen aangezien het geld krap is de laatste tijd en er meer dan 1 uitgave in het leven is.

Bedankt voor jullie eventuele tips, en ik hoop maar dat er nog meer manieren zijn waarop ik dit probleem kan benaderen:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,
heb je al 's een vaste kabel aangesloten en geprobeerd in de router e/o modem te komen?
Ik heb net de handleiding van Fritzbox online gelezen waar vanaf page 88 precies staat wat te doen en welke stappen er dienen te worden ondernomen. Ik heb geen harde resetknop kunnen ontdekken maar je kunt wel de Wlanknop indrukken op de achterkant om de verbinding te testen/activeren. Bedraad moet je altijd in je modem kunnen komen (ervan uitgaande dat de kabel ok is) of het modem moet idd stuk zijn, wat ook wel eens gebeurt (uit ervaring) dat de stroomadapter v.h. modem gebreken vertoont of niet goed meer werkt. Een kennis van mij kreeg b.v. een nieuwe adapter toegestuurd en toen was het probleem opgelost.
Edit: ok ik zie de handleidingen hierboven al maar ik heb aangenomen dat je dat al uitgeprobeerd had.
Dan volgt hierbij nog even mijn eigen handleidinkje.
Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Let vervolgens op de goede volgorde van opstarten!
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart (kan tot 2 min.duren)
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)
Succes.

Laatst bewerkt:
Zelf zou ik in it geval ook de helpdesk van xs4all even bellen.
Zij kunnen de bekabeling en de Fritzbox doormeten en wie weet vervangen?
Misschien garantie?

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan